Avatar billede jjjakobsen Mester
23. oktober 2007 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning med billede

Kan man flette et billede med ind i en brevfletning
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. oktober 2007 - 17:34 #1
Forskelligt billede fra brev til brev? Nej.

Måske kan man lave kode, der søger det flettede igennem og udskifter en bestemt parameter/afsnit i hvert flettebrev med et billede, men som standard i brevfletning - nej.
Avatar billede jkrons Professor
23. oktober 2007 - 18:32 #2
Svaret er nok både ja og nej. Du kan ikke umiddlebart flette et billede med. Men har du billederne liggende som separate filer på din harddisk, og anfører stien til billederne i flettefilen, kan det lade sig gøre.

På det sted i dit worddokument, hvor du vil have billedet til at stå, indsætter du et INCLUDEPUCTURE felt. Det finder du under indsæt felt. Lad være med at udfylde noget i dialogboksen, bare klik OK. Når du kommer ud i dokumentet, vises nu en fejl. Højreklik på fejlen, og vælg Feltetkoder til/fra. Nu vises feltkoden. Indsæt nu dit flettefelt, der indeholder stien til billedet inde i INcLUDEPICTURE feltkoden. Det skal se ud som følger: {INCLUDEPICTURE {MERGEFIELD "Billedfeltnavn" }} når du er færdig. Højreklik igen og fjern feltkodevisningen. Nu kan du brevflette på almindelig vis. Der er dog en hage ved sagen, så vidt jeg husker - det er længe siden, jeg selv har brugt det. Stierne til billederne skal skrives med dobbelt backslash i datakilden, altså fx c:\\Billeder\\Billed1.jpg
Avatar billede jkrons Professor
30. oktober 2007 - 10:01 #3
Har du prøvet om det virker?
Avatar billede jjjakobsen Mester
15. december 2007 - 17:21 #4
Til jkrons.
Undskyld at jeg har overset dit svar.
Må jeg  bé om et nyt svar, så jeg kan gi' dig point.
Avatar billede jkrons Professor
16. december 2007 - 13:03 #5
Her er et svar :_)