Avatar billede jatime Nybegynder
13. oktober 2007 - 16:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opvågning efter dvale tilstand

Har købt bærbar Fujitsu Siemens Notebook Siemens. Fungerer udmærket, men den går forholdsvis hurtig i dvaletilstand med sort skærm, hvis jeg ikke er aktiv på den.

Problemet er, at jeg ikke kan vække den igen via tastatur eller mus, men har fundet ud af at hvis jeg lukker låg/skærm og åbner igen, kommer indgangsbilledet frem.
Dog er det kun engang imellem at det virker på denne måde.

Kan det være rigtig ?

Hvordan vækker man den korrekt ?

Leverandøren holder efterårsferie og jeg ville egentlig gerne vide det nu.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2007 - 18:35 #1
Nu kender jeg ikke lige din opsætning, men der kan være flere muligheder for at bringe den ud af standby.
Hvis du f.eks har en USB mus tilkoblet, så kan du i enhedshåndtering finde din mus og H-klik på den, klik på strømstyring  og vælge "tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby.
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering, klik på + udfor mus og pegeredskaber

Jeg en IBM Thinkpad T60, som jeg blot lige skal trykke et kort "tryk" på startknappen, så er den vækket igen.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_standby.htm
Avatar billede jatime Nybegynder
14. oktober 2007 - 15:33 #2
Hej Haverslev

Din opskrift virkede. Og jeg synes også der går længere tid med hensyn til, at den går i dvale !

Takker