Avatar billede fun22 Nybegynder
03. oktober 2007 - 20:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Submitte form inde i hoved formen

Hej

Jeg har min side, som har en masterpage, hvor der selvf. er min <form runat="server"> tag..

Så har jeg så en wysiwyg editer på min side, hvor at man kan indsætte en ganske almindelig gammeldags form, med <form action="send.aspx" method="post"> tag...

Men hvis jeg trykker på min submit knap, til den form jeg indsætter via editoren, laver den bare en postback.. Men så kan jeg jo ikke fange mine felter..

Hvordan løser man det??
Avatar billede nielle Nybegynder
03. oktober 2007 - 20:19 #1
Du må ikke have en form inden i en form.

Hvorfor sletter du ikke bare den på masterpage siden?
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. oktober 2007 - 20:24 #2
det kan jeg jo ikke.. Det er jo den der har min asp.net funktioner..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. oktober 2007 - 20:27 #3
Du kan ikke have en <form> i en <form>

Enten ikke have ASP.NETs <form>, eller bruge ASP.NETs <form> - i sidste tilfælde kan du bare aflæse din wysiwyg editors felter med Request.Form.
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. oktober 2007 - 20:31 #4
erikjacobsen >> Den forstod jeg ikke helt.. Det er jo ikke selve editoren jeg skal have fat i.. Det er formen på min færdige side som bliver lavet gennem editoren..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. oktober 2007 - 20:44 #5
Jamen, du har kun de to valgmuligheder - hvis den bliver lavet gennem editoren, så må du få fjernet det <form>-tag. Eller bruge den på en side (frame) uden ASP.NETs <form>-tag. Der er li'som ikke andre muligheder.
Avatar billede nielle Nybegynder
03. oktober 2007 - 20:46 #6
... 3 muligheder:

Enten skaffer du dug af med formen i maserpagen, eller også skaffer du dig af med wysiwyg formen eller også adskiller du dem sådan at du ikke har dem liggende inden i hinanden.
Avatar billede nielle Nybegynder
16. oktober 2007 - 08:30 #7
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. oktober 2007 - 12:12 #8
Nej det er jeg ikke.. Jeg har lige syltet projektet lidt, så i må gerne smide et svar hvis i vil.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. oktober 2007 - 12:30 #9
Naj, denne her er på huset. Smid du bare selv et svar og tag dine point tilbage igen :^)
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
21. oktober 2007 - 12:39 #10
Du kunne eventuelt have din wysiwyg i et iframe, og så når man submitter din yderste form, så tage html-koden fra wysiwygen op putte som value i et inputfelt i den yderste form, og så submitte den ... så er det ligemeget om der ligger en form i wysiwygen ..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 13:17 #11
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. juni 2010 - 21:37 #12
Lukker...