Avatar billede dalum_dk Nybegynder
26. september 2007 - 20:36 Der er 5 kommentarer

Langsom PC, kan det måske være virus?

Hej med jer eksperter…

Jeg er ny her inde, så er lidt i tvivl om hvor jeg skal spørge…

Min stationære computer er på det sidste begyndt at køre meget langsom.

Den har:
Celeron processer på 3 GHz
Men kun 256 MB ram
Styresystemet er XP home

Jeg har tænkt på om det evt. kunne være virus eller spywear…
I joblisten er der bla. en proces som Isass.exe
Jeg har Bullgaurd v6.1, har installeret Spybot, det fandt lidt, så installerede jeg TrojanHunter, det fandt ingenting.

Det har ikke hjulpet på hastigheden efter Spybot har udbedret de ting, fik desværre ikke gemt hvad det var den udbedrede.

Har i en idé til hvad jeg nu skal gøre?

Hilsen

Dalum
Avatar billede hcma Novice
26. september 2007 - 20:42 #1
er du sikker på at der sår  ISASS.EXE  og ikke  LSASS.EXE
isass.exe er en virus  -  lsass.exe skal være der

ang. den langsomme pc:  kig her:
http://www.arlet.dk/index.html?/langsomcomputer.htm
Avatar billede nva Praktikant
27. september 2007 - 08:01 #2
Tjek i enhedshåndteringen under IDE ATA/ATAPI Controllere at din nuværende overførselstilstand står til noget i ret af UDMA hvis muligt.
Avatar billede nva Praktikant
27. september 2007 - 08:02 #3
Og så bør du ofre mindst 256 MB ram mere, hvis den skal køre fornuftigt.
Avatar billede nva Praktikant
03. oktober 2007 - 08:42 #4
Respons?
Avatar billede dalum_dk Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:03 #5
Tak for svarene, Jo det er Lsass.exe - det havde jeg ikke lige set.

Jeg har installeret ccleaner, der gjorde ikke nogen forskel, nu er jeg igang med at kører de 6 punkter, men det tager lang tid med den hastighed.

Jeg har været i enhedshåndteringen, så vidt jeg kan finde ud af står der noget med Ultra DMA, men det ser ikke ud til at være noget man kan ændre på.