Avatar billede ihtezaz Praktikant
10. september 2007 - 17:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl ved connection fra asp.net applikation til remote sqlserver

Hej
Mit problem består i at når jeg forsøger at connecte fra min asp.net 2.0 applikation beliggende hos min webhotel udbyder til en sql server også beliggende hos min webhotel udbyder så får jeg følgende fejl:

An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)

Det mærkelige er, at jeg fra min lokal liggende applikation godt kan connecte til db'en.

Følgende er min connectionstring:
<add key="tempsqlConnStr" value="Data Source=remoteSqlServer.dk;initial catalog=dbNavn;UID=brugernavn;PWD=password;"/>

Jeg har selfølgelig udskiftet de rigtig værdier med variabel navne.
Avatar billede januskh Nybegynder
05. november 2007 - 23:08 #1
Måske kender webserveren ikke den samme DNS, som din computer gør. Prøv evt. at pinge SQL serveren og så IP adressen i stedet for. Evt. prøv med LOCALHOST, som servernavn.

Bare en tanke.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
09. februar 2011 - 19:08 #2
fik det løst med hjælp fra kollega, men tak Janus.