Avatar billede hbl Nybegynder
03. september 2007 - 12:18 Der er 8 kommentarer

Bogmærker: kopiering af bogmærker fra et dokument til nyt dokumen

Jeg har et dokument(word) indeholdende ca. 200 bogmærker. jeg har lavet et nyt dokument(word), der har et helt anderledes layout, men bogmærkerne er de samme. Bogmærkerne skal nu kopieres over i det nye dokument og der skaber problemer.
En række bogmærker lader sig kopier uden problemer(liggende uden for en tabel)
En del bogmærker liggende i en tabel i det gamle dokument(word), kan jeg ikke "fange". Jeg kan ikke fange den højre parantes. Det gør ikke nogen forskel om jeg markerer hele Tabelcellen eller jeg føre curseren hen over eller dobbeltklikker på bogstaverne.
De bogmærker der driller, er dem som ligger inde i et andet bogmærke - [bogmærke1[bogmærke 2]] jeg kan hverken får fat i bogmærke 1 eller 2.
Der er bogmærker i tabellen, som er enkelt stående, de volder ikke problemer.
Har nogen et bud.

MVH
HHB
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. september 2007 - 13:29 #1
Brug den "slagne" vej til at markere bogmærkerne. Dvs. Ctrl+Shift+F5 - vælg bogmærket. Klik på Gå til. Du har nu markeret bogmærket og kan kopiere det.
Avatar billede hbl Nybegynder
03. september 2007 - 14:50 #2
Kære Word-hajen

det virker ikke
Når jeg indsætter kommer ingen af paranteserne med og tjekker jeg efter i bogmærke indsætteren, er der ikke kommet noget med over.

MVH
HHB
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. september 2007 - 19:38 #3
Hmm... det er tabellen, der driller. Hvis bogmærket er sat "rundt om" cellen, skal du faktisk have tabelrækken med dig, når du kopierer og indsætter.

Umiddelbart kan jeg dog ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne kopiere et bogmærke, der befinder sig inden i et andet bogmærke (altså medmindre der også her er noget "tabelsnask").

Men har jeg forstået det korrekt, skal du have sat nye bogmærker om ny tekst i et andet dokument - hvis det er rigtigt, er det så ikke nemmere "bare" at sætte bogmærkerne i stedet for at kopiere?
Avatar billede hbl Nybegynder
04. september 2007 - 09:39 #4
Kære Word-hajen

du har ret det er noget tablesnask. men jeg har over 100 styk som jeg skal have placeret, hvorfor den alternativ model ville være meget nemmere.
Tak for interessen

MVH
HHB
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. september 2007 - 11:02 #5
Velbekomme.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. september 2007 - 21:13 #6
Respons?
Avatar billede hbl Nybegynder
20. september 2007 - 12:25 #7
jeg er lidt usikker på hvad jeg skal svarer dig.

MVH
HHB
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. september 2007 - 22:57 #8
Hvis du har kunnet bruge min hjælp til noget, ville jeg sætte pris på, at du accepterer mit svar. Hvis ikke, hører jeg gerne, hvad du ellers har gjort.