Avatar billede lynelektriker Nybegynder
30. august 2007 - 21:57 Der er 4 kommentarer

Intel desktop gav 915 er den død, jeg får ikke noget signar

hej

Jeg er den lykkelige ejer af en
intel desktop board D 915 GAV
med en p4 3,4 Ghz intel prosessorer
med 4 Gb pc 3200 ddr ram

efter at jeg havde monteret en ny køler til min prosessorer

kan jeg ikke få liv i maskinen

hvis jeg trykker på start, så starter maskinen op, der kommer lys på bundkortet, hardisken kører, mit grafikkort startet, men der kommer ikke noget signal ud af pc, skærmen er helt død,
jeg har prøvet at sætte skærmen til det onborde grafikkort, det hjalp ikke

er mit motherboard DØD ???
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
30. august 2007 - 22:04 #1
Lige et tillægs spørgsmål, hvis det er bundkortet der er dødt, skal jeg så købe et magen til, eller kan i anbefale et andet og bedre bundkort, som passer til en LGA775 Socket P4 3,4 Ghz

Hilsen Lynelektriker
Avatar billede tripwire Nybegynder
30. august 2007 - 22:33 #2
Hej

Det lyder fuldstændig som det der skete for mig. Jeg skulle også sætte ny køler på min CPU, men fik (stadig uden at jeg aner hvordan det skete) bøjet en pin nede i cpu soklen. Alt så ud til at starte fint og koden på motherboardet sagde at den var færdig med at initialisere, men der kom aldrig noget signal til skærmen.

Jeg endte med at købe et nyt motherboard..  Så tjek alle kabler og se efter om du kan se fejl på motherboardet.
Avatar billede lynelektriker Nybegynder
30. august 2007 - 23:50 #3
Det som jeg syntes er lidt mærkelig, det er at der slet ikke er liv i skærmen, jeg har prøvet at tage alle ram ud og så starte maskinen uden ram, skærmen var lige død.
jeg fatter bare ikke computer, men kan jo heller ikke leve uden.
hilsen lynelektriker
Avatar billede tripwire Nybegynder
31. august 2007 - 10:12 #4
Start med at tjekke at det ikke er skærmen der er gået. Prøv at sætte den til en anden computer.

Din maskine bør ikke kunne starte uden ram. Den burde faktisk begynde at bippe en hel del..