Avatar billede ravnemor Juniormester
25. august 2007 - 01:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne have en hjemmeside mere

Jeg har en hjemmeside nummer 1 og har haft 1 år nu. Den hedder feks www.et.dk

Nu vil jeg gerne have en mere der feks hedder www.to.dk

www.et.dk har jeg hostet hos surftown og der vil jeg også gerne have www.to.dk Skal jeg så også købe hostplads, som jeg gjorde første gang hvor jeg valgte hvor meget plads jeg ville have osv ?

Hos surftown har jeg vist det der hedder STARTER. Skal jeg ændre på det for at kunne have 2 domæner hos dem ?

Når jeg prøver at åbne mit ønske for nummer 2 domæne, så findes den ikke frem, og skriver:

Der blev ikke fundet nogen standardwebsider, der indeholder alle søgetermerne.

Din søgning - www.to.dk - matchede ikke nogen dokumenter.

men når jeg prøver at registrere / bestille domænenavnet på surftown, så siger den, at det allerede er registreret. Hvor er det hos DK-hostmaster jeg kan finde ud af om det er ledigt eller ej ? Kan bare aldrig finde rundt derinde. www.to.dk er dog ikke navnet på den jeg ønsker, men et eksempel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 01:11 #1
At et domænenavn er registreret, er ikke ensbetydende med at ejeren bruger det. Derfor får du ikke nødvendigvis en side frem, når du skriver adressen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 01:15 #2
Nogle webhosts tilbyder at have flere domæner på en konto. Man betaler derfor kun for et ekstra domænenavn hos Dk-hostmaster. Pladsen for domænerne deles dermed imellem disse.
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. august 2007 - 01:15 #3
Ups nu fandt jeg da lige ud af at domæne er optaget :-((
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 01:19 #4
Du skal op i mindst "Advanced" for at have flere domænenavne hos Surftown. Derfor er det nok det nemmeste bare at starte helt forfra med det næste domæne. Skal du have avancerede funktioner som mulighed for asp, php, Mysql eller Frontpage Extensions, kan det dog godt betale sig at opgradere din eksisterende konto.

http://www.surftown.dk/default.aspx?docid=9e37ad49-b12d-4299-b541-0ed7579542d3
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. august 2007 - 01:32 #5
Det kan jeg da godt se. Hold da op hvor blev jeg lige klogere på kort tid :-))

Tak for den "belysning"

Vi to er da natteravne :-) Smid et svar
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 01:32 #6
På forsiden af surftown kan du søge på frie domænenavne: "Søg domæne" i toppen. Det samme hos Dk-hostmaster, på forsiden. Halvvejs nede er der en overskrift: "Find .dk domænenavn"
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 01:34 #7
Sådan er det at være B-menneske ;-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 01:36 #8
Fra http://www.surftown.dk/?docid=cae57b43-b487-4e53-84b3-b20f9f39fb42

10 webhoteller i eet
Du kan administrere op til 10 domæner fra et og samme  kontrolpanel. Alle domæner har egen hjemmeside, emailadresser, subdomæner, DNS og meget mere.
Avatar billede ravnemor Juniormester
25. august 2007 - 01:42 #9
De der subdomæner har jeg aldrig fundet ud af hvad er. Er det feks hvis min side hedder www.klojs.dk er subdomænet så feks www.jeg.klojs.dk ? Hvad hedder html-filen så man uploader ? Eller er det index-filen man kalder noget andet ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 02:06 #10
www er egentlig et subdomænenavn. Det kan du så lave varianter af.
Vil du f.eks lave en sportside, kan du kalde den sport.klojs.dk

Siden kan så som udgangspunkt kaldes i en browser med..

http://sport.klojs.dk
http://www.sport.klojs.dk
http://www.klojs.dk/sport

Filerne til subdomænet puttes i en folder i roden af dit domæne. Det er derfor du også kan bruge http://www.klojs.dk/sport. Så egentlig er subdomæner blot en smart måde at huske adresser på. Hvem ville f.eks glemme en side der hedder du.klojs.dk.
Prøv f.eks. med www.tv2.dk/sporten. Så ryger du til et subdomæne der hedder http://sporten.tv2.dk/ som er et subdomæne.

For at få vist en side blot ved at skrive en af ovenstående muligheder, gælder samme regler som hvis man f.eks. skriver www.klojs.dk, nemlig at der skal være en index.html eller lignende i folderen. Det er forskelligt fra host til host, hvilke filer der accepteres som index fil:
index.htm, index.html, default.htm, index.asp, index.php o.s.v. Det er altid angivet hos din host.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 02:06 #11
Og tak for point :-)
Avatar billede olebole Juniormester
25. august 2007 - 03:21 #12
<ole>

http://www.servage.net/

/mvh
</bole>
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 11:14 #13
olebole: Der findes masser af hosts. Hvorfor anbefaler du lige netop dem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2007 - 11:31 #14
Det er en slet skjult hemmelighed at olebole har mindst eet domæne hostet hos servage.net - og dette til trods for firmaets manglende overholdelse af standarder på deres egen hjemmeside. Der er så en ting ved servage.net som kan være relevant, nemlig muligheden for at hoste flere domæner.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. august 2007 - 11:58 #15
Det lyder også ekstremt billigt. Jeg bliver lidt nysgerrig. Hvad er MAX_FILE_SIZE for upload sat til?