Avatar billede sreddy Nybegynder
24. juli 2007 - 16:47 Der er 2 kommentarer

En lang og kompliceret forespørgsel :l

Nu har man jo ellers fået godt med styr på php, og så er man landet med en opgave hvor det faktisk kun kan løses ved en ret kompliceres mysql-syntax.  Og her er jeg meget lidt på hjemmebane.

Jeg har lavet et kampprogram til fodbold, og folk kan indstaste resultater løbende. De kan OGSÅ ændre et resultat hvis de tastede forkert.

Og når man har brugt timer på et suverænt kampprogramsystem som virker, så er det irriterende at man ikke kan få tabellen til at fungere.

Jeg kan så kun se, at hvis jeg vil lave en dynamisk tabel, så skal det være via en SQL-forespørgsmål der tager højde for de forskellige resultater. En tabelløsning er meget besværlig da man jo der ville skulel ind og trække resultater fra igen, når folk ændrede et resultat.

_nuvel, her er tabelstrukturen:

ID | Runde | Holda | Holdamaal | Holdb | Holdbmaal

Alle kampene skal så løbes igennem i forespørgslen og hvis HoldA har scoret flest mål, så skal det hold tildeles en sejr. Hvis Holdb, så skal det hold tildeles, etc.  PLus at målscoren også skal med over.

Er det nogen der har en skitse til hvordan man vil kunne gribe det an?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juli 2007 - 16:51 #1
Du behøver jo ikke lave beregningen i MySQL, men gøre det i det programmeringssprog du anvender bagved.
Avatar billede sreddy Nybegynder
24. juli 2007 - 17:23 #2
hmmm, Ja. Det har du sådan set faktisk ret i.
Men det skal stadig være et "opslag".  Puha, jeg går lidt i krig så.