Avatar billede Claus Mester
22. juli 2007 - 22:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

http 403 - adgang forbudt

Jeg har just konverteret fra ASP/Access/IIS og vil nu foresøge mig med PHP/MySQL/Apache.

Men allerede ved installation af Apache går det galt.

Jeg følger denne tutorial: http://www.phpartikler.dk/artikler/installer.php

Efter jeg har oprettet en test.php i mappen, der skulle være adgang til, får jeg en HTTP 403 - forbudt meddelelse.

Hvad gør jeg?

nicolaus
Avatar billede Claus Mester
23. juli 2007 - 09:16 #1
Nå, så fik jeg adgang til localhost, ved at ændre følgende linie i apaches httpd.conf

<Directory "C:/Programmer/Apache2.2/htdocs">
til
<Directory "C:/webserver">

Men jeg har fortsat ikke adgang til min test php fil, som jeg nu har omdøbt til index.php.

Vil værdsætte enhver assistance.
Avatar billede Claus Mester
23. juli 2007 - 09:25 #2
Ok, det havde jeg så IKKE alligevel. PHP Filen var stavet forkert. Da jeg omdøbte den til index.php, fik jeg ikke adgang.

Jeg har så forsøgt at smide den helt ud af mappen og oprette en index.html i stedet. Så er der pludselig fri adgang til localhost og html filen.

Så det har åbenbart noget at gøre med *.php.

Men HVAD?

"en frustreret" nicolaus
Avatar billede showsource Seniormester
23. juli 2007 - 13:37 #3
Kik efter "DirectoryIndex" i din httpd.conf og tilføj index.php

DirectoryIndex index.php index.html index.htm

Rækkefølgen bestemmer hvilken fil som vises først hvis du har både en html og php index fil i dir.

Og husk at genstarte ved hver ændring i din conf
Avatar billede Claus Mester
23. juli 2007 - 13:51 #4
Tak for respons. Den indstilling du foreslår, havde jeg allerede skrevet ind og det løste ikke problemet.

Men nu har jeg kapituleret (efter endnu en fiasko med en anden tutorial) og installeret WAMP. Så nu kører det til et 13 tal. Bare ærgeligt, holder ellers meget af at vide hvad der præcis sker. Nå, pyt. Bare det virker :)
Avatar billede showsource Seniormester
27. juli 2007 - 20:51 #5
Jeg vil gerne guide igennem, hvis du har lyst?

( Og æv, min phpbegynder.dk er IKKE på nettet for tiden :O(((((  )
Avatar billede Claus Mester
09. august 2007 - 19:40 #6
Tak for tilbuddet, men som sagt installerede jeg WAMP og det kører bare derud af. Så for nu, lader jeg det ligge :)
Avatar billede showsource Seniormester
10. august 2007 - 10:20 #7
Husk at lukke dette spm.!
Avatar billede Claus Mester
10. august 2007 - 11:39 #8
Hvis du vil ha point så husk at smid et svar, ik.
Avatar billede showsource Seniormester
10. august 2007 - 12:20 #9
nej tak, jeg kom jo ikke med en løsning til dig
Avatar billede showsource Seniormester
13. august 2007 - 14:13 #10
Nåh, nu kom phpbegynder.dk på igen!

http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=1
Avatar billede Claus Mester
16. august 2007 - 09:16 #11
Det ser rigtig godt ud, showsource. Har tilføjet sitet i min linksamling.
Avatar billede Claus Mester
16. august 2007 - 09:16 #12
.