Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 08:46 Der er 11 kommentarer

hjælp til webhosting

Hej alle I Eksperter

Jeg har et spørgsmål evt. eget hosting firma.
Jeg vil gerne høre hvad man evt. skal bruge for at lave sit eget hosting firma, hvilke ulemper der vil være samt hvor meget tid/penge man skal regne med at bruge til at starte med, og selvfølgelig om det i det hele taget kan betale sig.

Da jeg ikke er født med en stor sum penge og her senere i livet heller ikke har erhvervet mig dette, havde jeg tænkt på at starte i det små for derefter at vokse.

Det jeg bare HADER er at bruge en masse penge på noget, der med tiden skal smides helt væk, med andre ord. Så skal de ting der købes, kunne bruges senere i forløbet.

IDEER:
Skal have en PHP & ASP server, jeg havde tænkt på SME 7.0 til PHP og Plesk til ASP, med mindre, nogen har bedre forslag.

KRAV TIL SYSTEMET:
- Nemt at installere
- Hurtigt at opsætte klienter
- Overskueligt for admin såvel som for klienterne
Stabilt da jeg ikke ønsker at bruge tid hver dag på at genstarte den samme server
- Online betaling, ved godt det med aftaler med PBS
- Automatisk backup
- Evt. andre ting som jeg har overset

SERVER:
Her i starten vil jeg genbruge nogle af mine "gamle" pc´er.
- Pentium 1,8 Ghz
- RAM: 512 (skal have mere)
- Harddisk 80 GB,

Spørgsmål:
- Hvilke styresystemer til serverne er bedst, PHP/ASP?
- Hvilken harddisk er bedst og hvordan gør man så en klient har X antal plads til sin webside?
- Backup: Automatisk eller manuel? Fordele/ulember
- Hvilken server vil du/I anbefale
- Hvilken internet hastighed skal man min. have (LÆS MIN. ved godt at nu hurtige nu bedre)
- Faldgrupper, hvilke fejl er de alm. man laver når man prøver at lave denne form for firma?
- Mentor: Er det evt. en der selv har eller har prøvet dette og kan personen give gode råd vedr. dette?

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum jeg har lagt dette spørsgmål i ellers må I meget undskylde, hvis det viser sig ikke at være tilfældet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2007 - 08:52 #1
Start med at få nogle kunder, inden du sætter dig i større udgifter. Tid, strøm, udstyr koster, og du kan ikke få en fornuftig forretning ud af 7 kr/måned. Derfor et forslag om at få en "reseller"-konto hos en eksisterende hostingudbyder først. Når du har kunderne og en stabil indtægt kan du regne på hvad du skal efterfølgende.

INTET firma vil købe seriøs webhosting hos en fyr, der har en gammel pentium maskine stående hjemme i parcelhuset på Andalusienvej på en ADSL-forbindelse.
Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 09:41 #2
Hej erikjacobsen

Hvordan får jeg en reseller hos allerede eksisterende udbyder, og må jeg tage de kunder med jeg nu får?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2007 - 09:44 #3
Kunderne er dine. Ikke alle tilbyder en "reseller"-konto - kig dig omkring, evt. i udlandet. Og gør dig selv den tjeneste at Google lidt på dem først ;)
Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 09:48 #4
hej erikjacobsen

Jeg er faldet over http://www.webglobe.dk/reseller-plesk.php

kender du noget til dem og er det noget i den stil du mener?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2007 - 09:52 #5
Ja, det er sådan noget.
Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 09:56 #6
Tak

Jeg kan godt se hvad du mener vedr. reseller, men jeg vil måske gerne selv eje, da jeg jo skal betale for at få lov til at sælge :http://www.webglobe.dk/reseller-plesk.php - det kan jeg ikke lige se det fede i?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2007 - 10:02 #7
"jeg jo skal betale" - du kommer også til at betale for at have en maskine stående derhjemme. Idéen er at du skal tjene penge på det, ik'? Så må du finde en passende forretningsmodel, der kan konkurrere med alle andre udbydere af samme eller lignende ydelser.
Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 10:50 #8
Jeg kan godt se hvad du mener og vil BESTEMT ikke afvise det.

PRIS EKSEMPEL:
Pris pr. år ca 8.118,75 kr inkl moms.

Inkl:
------
80 webhoteller, 16GB plads, inkl. egen server og fri support + Telefon Support, da det nok vil være smart til at starte med.

Det er en pris på ca. 677 kr pr. mdr

Det vil sige at jeg har 80 webhoteller til rådighed til at sælge, hvad vil en sådan pris så være smart at tage. Ikke for billig ej for dyr?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2007 - 11:13 #9
Nu koster det jo faktisk at have kvalitetsudstyr og forbindelser - det er noget andet end en sølle Pentium 1.8 GHz. Men det kan også fås billigere - specielt i det store udland.

Ja, du skulle have 80 webhoteller. Er der fyldt op er 10 kr/måned jo godt nok.... ;)
Men du skal også have et overskud. Support? Kan man leve af alene at sælge webhosting, når det kan fås ude i byen til 7 kr/måned. Det er lige dér du skal tænke på en forretningsplan.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
19. juli 2007 - 09:15 #10
Du kan evt. kontakte mig på MSN, så har jeg måske en løsning til dig.
Karsten@ravsted.dk
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
31. juli 2007 - 04:32 #11
Har du tænkt over det.