Avatar billede mstorgaard Praktikant
16. juli 2007 - 20:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

.htaccess rewrite med MySQL

Jeg benytter mod_rewrite i min .htaccess-fil.

Er det muligt at få muligheden for at hente data fra MySQL i min .htaccess-fil?

Jeg har nemlig en masse URL's med id, hvor navnet på siden står inde i databasen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2007 - 21:41 #1
Send alle forespørgsler til et PHP-script, og kod dig ud af det dér.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
16. juli 2007 - 22:47 #2
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener.

Hvordan skal jeg sende forespørgslerne videre til et PHP-script?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2007 - 22:50 #3
Du skal vel bruge mod_rewrite.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
17. juli 2007 - 02:26 #4
Jeg forstår stadig ikke helt.

Jeg har lavet mine rewrite-regler i en .htaccess, men hvordan arbejder jeg med det i PHP?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juli 2007 - 09:00 #5
Du skal lave din rewrite-regel, så alle tilfælde hvor du planlægger at bruge noget db-halløj, sendes til een PHP-fil, som slår op i databasen afhængig af parametre, og som så siger include til den rigtige fil. Sådan ca. deromkring.
Avatar billede showsource Seniormester
17. juli 2007 - 09:05 #6
Med PHP er det GET
Avatar billede mstorgaard Praktikant
17. juli 2007 - 12:29 #7
Jeg tror, I misforstår mig.

Det jeg gerne vil have er for eksempel at i stedet for 'index.php?id=5', så skal der står 'Kontakt'. Og jeg ved godt at man kan gå ind og kalde den originale side for 'index.php?id=Kontakt' og så bare trække indholdet ud fra databasen ved hjælp af 'Kontakt' i stedet for '5', men det skaber så en masse ændringer, som skal foretages i systemet.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
25. juli 2007 - 16:56 #8
Er der ikke nogen, som kan uddybe eller komme med en anden løsning?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. august 2007 - 20:55 #9
Smid et svar (:
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. august 2007 - 20:55 #10
Jeg lukker af her.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
01. september 2007 - 15:14 #11
Lukker