Avatar billede nyegaart Nybegynder
29. juni 2007 - 13:47 Der er 4 kommentarer

iTunes virker ikke

Hjææælp!  Jeg har for nyligt haft problemer med langsom PC og i dette sammenhæng rudet op og slettet en del filer og programmer. Nu viser det sig at iTunes ikke virker. Når jeg prøver at starte programmet kommer der et vindue op som ligner det når web browseren bryder sammen - altså et vindue om en fejlrapport etc. Jeg har prøvet at uninstall/reinstall hele iTunes programmet men her går det galt igen: lige når jeg er halvvejs igennem installerings processen og computeren er i fuld gang med automatisk at installere alle filerne, stopper processen og en kasse med følgende tekst kommer op: 'A network eror has occurred while attempting to read from the file C:\windows\installer\quicktime.msi'  Når jeg klikker på OK i den box kommer så: 'The installation of quicktime did not complete successfully. iTunes requires quicktime'.  Nøjagtig samme dialog kommer frem når jeg forsøger at downloade quicktime separat fra itunes.  Hvad er der galt??
Jeg har igennem diverse programmer så som codestuffstarter og jv16 tools forsøgt at begrænse diverse programmer for at optimere min pc...kan det tænkes jeg har afbrudt t program som nu er i vejen for at itunes kan køre? (Jeg har selv tjekket og kan ikke se noget men kan have overset noget).  Mange tak for hjælpen!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2007 - 13:58 #1
Jeg ved ikke om du kan have mere held med at hente quicktime herfra: http://www.apple.com/dk/quicktime/download/win.html

Prøv evt. at gemme installationsfilen på harddisken inden du installerer, altå "Gem" i stedet for "Kør"
Avatar billede nyegaart Nybegynder
29. juni 2007 - 16:49 #2
dette virker desværre ikke. får samme besked
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juni 2007 - 18:30 #3
Måske en oprydning i registreringsdatabasen vil hjælpe:
http://www.danskforalle.dk/verktoej/regnclean/regclean4.html
Avatar billede nyegaart Nybegynder
29. juni 2007 - 18:56 #4
desværre - har jeg gjort allerede