Avatar billede c-sharp Nybegynder
29. juni 2007 - 09:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Oprette og søge på tværs af databaser

Jeg har en masse databaser som er ens tabel messigt.

Er det muligt at lave en søgning på tværs af alle de tabeller?
Er det muligt at oprette en ny tabel i alle databaser et centraltsted?
Avatar billede teepee Nybegynder
29. juni 2007 - 09:44 #1
Til dit første spørgsmål, jo do kan. Lav et databaselink til hver maskine og lav en union mellem en select fra hver databases tabel. Til dit andet spørgsmål, så skal du vist bruge replikering, ellers må du skyde scriptet af mod hver databse.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
29. juni 2007 - 10:47 #2
Kan du evt. gide et eksempel på det at select'e fra flere db. de ligger alle på samme server.
Avatar billede teepee Nybegynder
29. juni 2007 - 13:47 #3
hvis de ligger på samme server så skal du ikke bruge db-links.
Bare skriv
select *
from database1.dbo.tabelnavn
union all
select *
from database2.dbo.tabelnavn
(hvis de altså har samme struktur)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. juli 2007 - 02:07 #4
Det giver virkelig et kodyltstort overhead / reads at gøre sådan...
Hvad skiller de data fra hinanden? Måske du skulle overveje at lave et partitioneret view - union all bruges også i et partitioneret view, men union all virker noget bedre op imod sådan et :)

Er det ved oprettelsen af db'en at du vil have tabellen med eller er det når du opretter en tabel i en database og den så skal opstå i de øvrige automatisk?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
06. juli 2007 - 11:10 #5
Mange tak for hjælpen begge 2!

janus smid et svar så får i begge point!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
13. juli 2007 - 00:21 #6
Hola