Avatar billede hyperactive Nybegynder
21. juni 2007 - 10:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke konfigurere Surface area

Jeg sidder og forsøger at konfigurere SQL server 2005 på en dedikeret server med Windows 2003 server.

Når jeg forsøger at konfigurere Surface area indstillingerne får jeg følgende besked:

No SQL Server 2005 components were found on the specified computer. Either no components are installed, or you are not an administrator on this computer. (SQLSAC)...

Følgende services er installeret:

SQL Server (MSSQLSERVER)    Provides storage, processing and controlled access of data and rapid transaction processing.    Started    Automatic    Local System
SQL Server Active Directory Helper    Enables integration with Active Directories.        Automatic    Network Service
SQL Server Agent (MSSQLSERVER)    Executes jobs, monitors SQL Server, and fires alerts, and allows automation of some administrative tasks.    Started    Automatic    Local System
SQL Server Analysis Services (MSSQLSERVER)    Supplies online analytical processing (OLAP) and data mining functionality for business intelligence applications.    Started    Automatic    Local System
SQL Server Browser    Provides SQL Server connection information to client computers.    Started    Automatic    Local System
SQL Server FullText Search (MSSQLSERVER)    Quickly creates full-text indexes on content and properties of structured and semi-structured data to allow fast linguistic searches on this data.    Started    Automatic    Local System
SQL Server Integration Services    Provides management support for SSIS package storage and execution.    Started    Automatic    Network Service
SQL Server Reporting Services (MSSQLSERVER)    Manages, executes, renders, schedules and delivers reports.    Started    Automatic    Local System
SQL Server VSS Writer    Provides the interface to backup/restore Microsoft SQL server through the Windows VSS infrastructure.    Started    Automatic    Local System
SQLAgent$HELM        Started    Manual    Local System

Jeg er logget på serveren via Remote Access som administrator.

Nogen ideer om, hvad der er galt?
Avatar billede bobber Nybegynder
21. juni 2007 - 14:57 #1
Har du installeret Management Studio og kan tilgå databasen den vej?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
22. juni 2007 - 12:53 #2
Jeg har nu installeret SQL Server igen + service packs.... Det løste problemet