Avatar billede dougheffernan Nybegynder
20. juni 2007 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor bliver Business Intelligence Development Studio af?

Jeg har installeret Visual Studio 2005 Team Suite og SQL Server 2005 Enterprise Edition i en 180 days trial version.
Nu er problemet at jeg ikke kan finde Business Intelligence Development Studio!!!
Jeg kan se i SQL Server 2005 installationen at BI SKULLE være installeret, men kan ikke finde den i Start-menuen.
Har forsøgt at finde en stand-alone af BI Development Studio, men uden held. :(
Avatar billede bobber Nybegynder
20. juni 2007 - 14:52 #1
Det følger med under Client Tools, hvis du vælge "advanced" når du kører installation så kan du se den, har du installeret Analysis services og Integration Services
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
21. juni 2007 - 09:59 #2
Yep, that's the problem, jeg KAN se den under Tilføj/Fjern programmer -> Tilpas installation, men der er ikke noget ikon, hverken på skrivebordet eller i Start-menuen!
På min anden PC er BI installeret og den fil som genvejen peger hen til hedder devenv.exe
Ved start af denne på PC2 og File -> New -> Project... får jeg følgende valgmuligheder:
Business Intelligence Projects
Other Project Types

Under Business Intelligence Projects er bl.a. disse templates
Report Model Project
Report Server Project Wizard
Report Server Project

På PC1 er disse valgmuligheder:
Visual Basic
Visual C#
Visual J#
Visual C++
Distributed Systems Solutions
Other Project Types
Test Projects
Men altså INGEN Business Intelligence templates! :(

Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
21. juni 2007 - 10:00 #3
Og Ja, på serveren er installeret alt, dvs. Analysis Services, Integration Services og Reporting Services.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
21. juni 2007 - 10:22 #4
Det KAN da ikke passe at man skal installere SQL Server 2005 og Reporting Services på den klient hvor man ønsker at kunne designe rapporter, i Business Intelligence Development Studio?! :( :(
Avatar billede bobber Nybegynder
21. juni 2007 - 14:55 #5
Nej jeg har det installeret på en anden maskine end hvor min database ligger og connecter til min database server via B I D studio. (dog har jeg ikke designet rapporter men roder med analysis services
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
28. juni 2007 - 08:52 #6
Yeah, installerede fra et underbibliotek på skiven, så virkede det fint.
Bobber, du skal have pointene, læg et svar.
Avatar billede bobber Nybegynder
28. juni 2007 - 16:37 #7
Kanon :-)