Avatar billede sreddy Nybegynder
28. maj 2007 - 14:54 Der er 11 kommentarer

sammensætning af 2 variabler - hvordan?

Jeg har i en form benyttet mig af en løkke hvorved jeg har dannet en
række variabler.  Nu vil jeg gerne kunne tilgå dem enkeltvis, men det
er PHP ikke umiddelbart glad for

navnene bliver via løkken til "Persona$i"  hvor $i er den variable der
generer en række forskellige personer. Altså Persona1, Persona2 etc

Men hvordan kan jeg få spyttet dem ud igen efterfølgende på den næste
session.

$Persona$i  vil den jo ikke tage imod og
$Person.$i  bliver heller ikek accepteret. Hvordan får man samlet dem?
Hvad er syntaxen for det.
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2007 - 15:07 #1
Ville et array ikke være mere hensigtsmæssigt? Men det kommer selvfølgelig an på, hvor mange Persona# du har..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2007 - 15:09 #2
Du skal selvfølgelig bruge et array. Alt andet er skørt. F.x er det helt i skoven at gøre sådan her:

$tosset7 = "Helt i skoven";
$i=7;
print ${"tosset$i"};
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2007 - 15:11 #3
Og når dine data kommer fra en form, så ved du jo også godt at du skal bruge $_FORM (undtagelsesvist $_GET), og ingen anden metode. Og der for du det jo så forærende:

print $_FORM["tosset$i"];  hvis du felt jedder <input name="tosset7"...> og $i=7;
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2007 - 15:11 #4
Ha: Og der FÅR du det jo så forærende
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2007 - 15:12 #5
Det er vist ikke så godt med mig i dag... Vi prøver lige igen:

Og når dine data kommer fra en form, så ved du jo også godt at du skal bruge $_POST (undtagelsesvist $_GET), og ingen anden metode. Og der får du det jo så forærende:

print $_POST["tosset$i"];  hvis du felt hedder <input name="tosset7"...> og $i=7;
Avatar billede sreddy Nybegynder
28. maj 2007 - 15:42 #6
Super erik.
Ja det vidste jeg faktisk ikke. Der er så mange områder af PHP jeg ikke helt har styr på endnu. :)
Avatar billede sreddy Nybegynder
28. maj 2007 - 15:43 #7
.
Avatar billede sreddy Nybegynder
28. maj 2007 - 15:44 #8
Jeg er også så ny herinde at det med pointsgivning ikke ligger lige for. Er det fordi I har kommentereret og ikke Svaret?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2007 - 16:12 #9
Jeg samler slet ikke på point, tak. Spø'r w13 om han selv synes han skal ha' ;)
Avatar billede w13 Novice
28. maj 2007 - 16:13 #10
Det synes han ikke. :) Jeg aner intet om PHP og det var ErikJacobsen, der hjalp dig. Du snupper dem bare selv.
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 16:33 #11
Lukketid?