Avatar billede dhpii Nybegynder
27. maj 2007 - 12:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC connection til LCD fladskærms-tv

Kære eksperter,

Jeg har købt et 32" Sony Bravia LCD-fladskærm, som har en pc-udgang (male). Jeg har også købt et VGA monitor-cable (male/male), samt et minijack, som jeg ønsker at forbinde de to med (således jeg kan få min computers billede over på mit tv).

Problemet er bare, at mit tv kommer op med meddelelsen "Uden for område", når de er forbundet, og dertil sort skærm (lyden mangler også). Jeg har nVidia GeForce FX 5200 på min computer.

Jeg har prøvet at skifte til Anden Skærm i indstillinger, men lige meget hjælper det.

Mangler jeg en skærmdriver? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 12:49 #1
undersøg hvilken opløsning dit tv understøtter (og opdateringsfrekvens), lyden vil du ikke kunne overføre i samme kabel, for der er nemlig ikke lyd ud i den udgang du tager signalet fra.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 12:52 #2
du skal nok starte med at udskifte dit grafikkort.!
Samtidig med det skal du købe et svhs til scart kabel, og evt. et colorfix.

Du kan teste om det virker, ved at kun at tilslutte tvét, og (gen)starte pcén.
har tvét en vga indgang, så brug et skærmkabel istedet. Du for sikkert et meget bedre billede.
Avatar billede dhpii Nybegynder
27. maj 2007 - 13:17 #3
Jeg har ikke råd pt. til at skifte grafikkort, og/eller at købe nye kabler ^^

TVet har en indbygget pc-terminal; en VGA-udgang (female) og en minijack (lyd). Så det er to kabler jeg bruger:
- 2xPhono/Minijack
- VGA Monitor (Male/male)

PC-terminalen:
PC Input (15 Dsub)
G: 0,7 Vp-p, 75 Ohm, ikke-sync på grøn.
B: 0,7 Vp-p, 75 Ohm, ikke-sync på grøn.
R: 0,7 Vp-p, 75 Ohm, ikke-sync på grøn.
HD: 1-5 Vp-p
VD: 1-5 Vp-p
PC audio input (minijack)

Skærmopløsning, tv: 1.366 dots (vandret) x 768 linjer (lodret).

Lysnet, tv: 229-240 V AC, 50 Hz.

Desuden har både pcen og tvet også Scart, og S-video.
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 13:23 #4
benyt VGA som du allerede forsøger på, er din driver til grafikkortet opdateret ? (ellers vil du ikke få HDTV opløsningerne frem, som inkluderer 1366X768).
Avatar billede dhpii Nybegynder
27. maj 2007 - 15:13 #5
Min driver er fuldt opdateret. Det kan være jeg skal ind og vælge en anden skærm i mit grafikkort, når jeg skal slutte tvet til?
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 15:32 #6
kører begge dine skærme via VGA stik ? i så fald kan du under egenskaber (højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber), se 2 skærme, aktiver skærm 2.
Avatar billede dhpii Nybegynder
27. maj 2007 - 15:59 #7
Begge mine skærme kører via VGA-stik (kører en fladskærm 17" til pcen). Pc-skærmen kører gennem noget der ligner en transformer.

Det hjælper ikke at skifte til skærm to; når jeg ikke har tilsluttet fjernsynet til pcen, står der "ingen synkronisering" (på tv-skærmen). Når jeg så tilslutter tvet, står der bare "udenfor område" (på tv-skærmen), og der er sort skærm.
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 16:08 #8
hvilken opløsning har du valgt til skærmen ? (1024X768) i 60 hertz bør skærmen vise.
Avatar billede dhpii Nybegynder
27. maj 2007 - 16:15 #9
Jeg har fundet ud af problemet - nu er skærmen oppe :)

Jeg skulle bare reboote med mit tv tilsluttet - lidt åndssvagt jeg ikke gjorde det fra starten. Det er bare lidt besværligt, at med pc-skærmen tilsluttet, vælge skærm to, tilslutte tvet og reboote. Men det er vel det letteste løsning?

(Du får fuld kredit for din hjælp)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 17:53 #10
godt det lykkedes..O)

Men jeg må lige pointere, at ...citat.
--
Du kan teste om det virker, ved at kun at tilslutte tvét, og (gen)starte pcén.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 17:53 #11
Avatar billede dhpii Nybegynder
27. maj 2007 - 18:20 #12
det har du ret i..
Jeg opretter et spørgsmål, og giver dig dine fortjente point. :)

okay?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 18:21 #13
takker..O)