Avatar billede tnla Mester
17. maj 2007 - 00:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knapper i kolonner?

Sådan noget her volder mig altid besvær. Her på siden: http://www.angelfire.com/tx5/tnla/tl.html vil jeg godt have knapperne til at stå i lige kolonner over hinanden, dvs hver type knap én kolonne, i stedet for som nu centreret. Og sangtitlerne skulle så gerne stå højre-justeret ud for. Rummet mellem titlerne og knapperne må gerne være omtrent midt på siden (evt lidt til højre). Nogen der kan hjælpe? Håber I forstår, hvad jeg mener :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2007 - 00:19 #1
Læg det ind i en tabel.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2007 - 00:21 #2
<table>
<tr>
<td>navn</td>
<td>knap1</td>
<td>knap2</td>
<td>knap3</td>
</tr>
...
</table>
Og derfra kan du så styre hvordan du vil have det.
Avatar billede tnla Mester
17. maj 2007 - 03:09 #3
Hermed gjort, nu ser det sådan ud: http://www.angelfire.com/tx5/tnla/tl2.html

Spørgsmålet er så om det er muligt at højre-justere sangtitlerne. Det er vel nok, men svært hvis man ikke lige véd det på forhånd. (måske skulle jeg have delt mit projekt op i flere spørgsmål, eller måske placeret det under opgaver..)
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2007 - 09:46 #4
<td style="text-align: right;">navn</td>
eller på din <tr> så bliver alle celler højrestillet
Avatar billede tnla Mester
17. maj 2007 - 22:22 #5
Alletiders, så er begge mine problemer løst. Smid bare et svar.

Ved du tilfældigvis, hvordan man får mere rum mellem knapperne, må du da gerne nævne det også, hvis du vil :-) Har prøvet forgæves med <br> og mellemrums-HTML koden. Men ellers opretter jeg bare et spørgsmål om det. Tak for dine svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. maj 2007 - 07:48 #6
Du sätter höjden på din tabel. <table style="height: 400px;"> eller på din <tr>.
Samler ikke på point, ellers tak.
Avatar billede tnla Mester
18. maj 2007 - 14:03 #7
OK. Mange tak for alle svarene! (og point :-)