Avatar billede mrloverjakob Nybegynder
12. maj 2007 - 20:34 Der er 1 kommentar

html kode - informationer sendt til min mail

Hej!
Jeg er har lavet en hjemme side, hvor jeg gerne vil lave 2
felter, kasse, bokse, kaldt det hvad i vil, med:

brugernavn:
og
kode:

eller, e-mail og så en ny box hvor man kan skrive kommentar til mig.

Men alt i alt, 2 boxe hvor det der bliver skrevet i bliver sendt til mig, vha af en knap.

Hvor de dataer/informationerne der bliver skrevet i kasserne,
bliver sendt til min mail.

Jeg er ikke så god til html, så vil gerne bede om hele koden, og
den nememste der findes.

Jeg har været lidt inde og læse på de indlæg der er skrevet i om
det emne, men de koder der er blevet skrevet fungerer ikke hos
mig.
jeg har en hjemmeside på webbyen . dk

For nogle år siden fandt jeg en kode som jeg bare kopierede og
satte ind på min hjemmeside, men kan ikke finde frem til den nu,
så hvis der er nogen der har den, eller kan lave en hurtig nem
kode til mig, så ville jeg være evig taknemlig.

på forhånd tusind tak.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
12. maj 2007 - 20:45 #1
Måske virker dette(udskift someone@domæne.dk med din mailadresse):

<form action="MAILTO:someone@domæne.dk" method="post" enctype="text/plain">

<h3>Denne form sender en mail.</h3>
Navn:<br>
<input type="text" name="name"
value="yourname" size="20">
<br>
Mail:<br>
<input type="text" name="mail"
value="yourmail" size="20">
<br>
Bemærkning:<br>
<input type="text" name="comment"
value="yourcomment" size="40">
<br><br>
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Reset">

</form>