Avatar billede suicid3 Nybegynder
10. maj 2007 - 21:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

slicetool i fireworks

hej.

Mit problem er som følger. Jeg har i Firework lavet et billed af min side og så brugt "Slice Tool" til at omdanne det billed til en tabel i html. Når jeg så sætter test i tabellen i DW så fucker DW den ene celle op. Hvad gør jeg forkert????

HTML : http://d3fc0n.dk/lg_test/test0/index.html
CSS  : http://d3fc0n.dk/lg_test/test0/style/index.css
Avatar billede voldby Nybegynder
29. maj 2007 - 19:13 #1
1) Er det forsiden hvor det går galt?
2) Er det i rammen i din top navigation det går galt?
3) Er det på siden med priser den er gal med?

Er det når du indsætter tekst i en celle, at den så flytter om på indholdet i en anden celle? Forstår ikke præcist nok, hvad dit problem er.
Avatar billede suicid3 Nybegynder
29. maj 2007 - 19:51 #2
Det er en forkert side du kigger på da jeg har lavet siden om til frames i stedet. Jeg lægger lige den rigtige op om 5 minutter
Avatar billede suicid3 Nybegynder
29. maj 2007 - 20:35 #3
Så er den lagt op. linket til css filen virker ikke da jeg bare har ladet css være i html dokumentet...
Avatar billede voldby Nybegynder
29. maj 2007 - 20:54 #4
Men hvor er det præcist det går galt? Jeg ved jo ikke hvad, du oprindelig havde tænkt dig.
Avatar billede suicid3 Nybegynder
29. maj 2007 - 20:59 #5
siden skulle have set sådan her ud : http://d3fc0n.dk/lg_test/test0/images/new_template.png

Men når jeg så indsætte tekt i boksene så fucket det op... ved indsættelse af menu item så rykkes cellen til højre nedad og rammerne er der ikke som de skal...
Avatar billede voldby Nybegynder
29. maj 2007 - 21:12 #6
Prøv lige at uploade den med fejl, så jeg har både den fuckede op version, og PNG billede at sammenligne. For så kan jeg sikkert komme med en løsning.
Avatar billede suicid3 Nybegynder
29. maj 2007 - 21:17 #7
Avatar billede voldby Nybegynder
29. maj 2007 - 21:39 #8
Tilføj valign="top" til din td og slet din vertical-align:top; - så tror jeg det virker efter din hensigt.

Fra:
<td rowspan="2" style="background:url("./images/slice_r2_c3.jpg"); vertical-align:top;">

Til:
<td rowspan="2" valign="top" style="background:url("./images/slice_r2_c3.jpg");">
Avatar billede suicid3 Nybegynder
30. maj 2007 - 18:00 #9
tak for hjælpen det rettede fejlen