Avatar billede zybe Nybegynder
09. maj 2007 - 22:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Idéer til emne

Hej alle

Skal til at igang med min svendeprøve til mediegrafiker og dertil har vi fået hovedemnet "Bevægelse"

Jeg skal dertil finde et underemne at lave min opgave ud fra.

Dertil søger jeg jeres hjælp :)

Jeg har allerede tænkt på: Energi/vindmøller, motion, sport, animation, fart osv...

Er der nogle der har andre gode bud?? Gerne så bredt som muligt?

Emnerne må genre "twistes" lidt hvis der kan komme noget godt ud af det :)

På forhånd tak
Avatar billede mwm77 Nybegynder
09. maj 2007 - 22:39 #1
Hej.

Emnet hår ville komme godt under denne kategori bevægelse. De store animations huse i verden, lægge ton af energi i at få hår til at bevæge sig korrekt, og der findes masser af under emner man kunne benytte..Bare et lille forslag herfra.

              Mvh..MWM
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 22:46 #2
Du kan jo også tænke på bevægelse som noget mere psykisk.
Her tænker jeg på noget som kan bevæge folk følelsesmæssigt.

Er det et statisk billede du skal arbejde med? Så tror jeg faktisk du vil opnå mest bevægelse med et billede, som udtrykker noget følelsesmæssigt, end et billede af afrt og tempo.

Mvh. Karsten
Avatar billede zybe Nybegynder
09. maj 2007 - 23:16 #3
Havde også selv tænkt lidt på den psykiske bevægelse f.eks. i form af coaching/personling udvikling osv.

Emnet skal bruges til at lave mit projekt ud fra. Projektet består højest sandsynligt af en folder/brochure og en hjemmeside.

Kom endelig gerne med flere ideer....
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 23:20 #4
Et meget åbent projekt. Ja det gør det jo næsten ikke nemmere :-S

Brocure, hjemmeside - ja så er det jo både tekst og billeder.

Spændende og udfordrende...
Avatar billede niva Nybegynder
11. maj 2007 - 11:36 #5
Tænkt på en mere samfundsrelateret måde, kan jeg måske tilade mig at bruge politiske og demokrati bevægelser i denne sammenhæng: f.eks. DKs 60ernes bevægelser, den kinesiske ungdoms begvægelse i 90erne, demokrati bevæglesen i Rusland osv.

EN anden måde at tænke på bevægelse er måske tænke på selve film som en fænomen. Film er bevægelse af flere billeder foran øjner og så få man indtryk af virkeligheden.
hilsen herfra