Avatar billede troldom Nybegynder
06. maj 2007 - 10:49 Der er 9 kommentarer

fejlsikret tilstand

hej alle jeg har fået det problem at computeren konstant går ned og derefter genstarter indimellem får jeg en blå skærm med en masse tal , jeg har prøvet følgende uden succes fjerne ram grafikkort blæsere modem osv. mu er det lykkedes mig at få den til at køre i fejlsikret tilstand med netværk jeg har så prøvet at downloade nogle adaware programmer det er osse fint nok men jeg kan ikke bruge dem da jeg kører i fejlsikret tilstand og ikke kan andet . jeg har endvidere prøvet at formatere hardisken fra stifinder men får ikke lov til det,har osse prøvet at geninstallere windows men der kommer osse en fejlmeddelse og så starter den op igen. håber meget at nogen kan hjælpe pleeeeeeeeeeeeeeeeeeese
Avatar billede levich Nybegynder
06. maj 2007 - 11:03 #1
Nedenstående bør være muligt i fejlsikret tilstand.

(1)
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.

(2)
Hent http://www.ewido.net/en/download (AVG AntiSpyware).
Installer programmet, opdater det, scan, fix de ting som den finder og kopier loggen herind.
Avatar billede ebe Praktikant
06. maj 2007 - 11:10 #2
gå ind i alle programmer, tilbehør, systemværktøjer, systemgendannelse. vælg et gendannelsespunkt for nogle dage siden og gendan systemet. hvis du er heldig kører computeren igen.
Avatar billede troldom Nybegynder
06. maj 2007 - 13:48 #3
okay her er den kopierede logfil
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:40:21, on 06-05-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS.0\System32\smss.exe
C:\WINDOWS.0\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS.0\system32\services.exe
C:\WINDOWS.0\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS.0\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.0\Explorer.EXE
C:\WINDOWS.0\system32\ctfmon.exe
C:\Downloads\utorrent.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.437\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: StylerToolBar - {D2F8F919-690B-4EA2-9FA7-A203D1E04F75} - C:\Programmer\Styler\TB\StylerTB.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS.0\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nForce APU1 Utilities] NVATray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "D:\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Securepoint Personal Firewall] "C:\Programmer\Securepoint Personal Firewall\bin\sppfw.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MOD] C:\Programmer\Microangelo\On Display\MODmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS.0\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Rainlendar2] C:\Programmer\Rainlendar2\Rainlendar2.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Hide IP Platinum] C:\Programmer\Hide IP Platinum\hideippla.exe
O4 - Startup: Aero Sidebar.lnk = C:\Downloads\Full vista pack\Aero Sidebar Longhorn.exe
O4 - Startup: Styler.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20061205/qtinstall.info.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS.0\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS.0\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe (file missing)
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe (file missing)
O23 - Service: O&O Defrag - O&O Software GmbH - C:\WINDOWS.0\system32\oodag.exe
O23 - Service: Securepoint Personal Firewall (spfirewallsvc) - Securepoint GmbH - C:\Programmer\Securepoint Personal Firewall\driver\spfirewallsvc.exe
Avatar billede levich Nybegynder
06. maj 2007 - 14:04 #4
Kender du til det her:
O4 - Startup: Aero Sidebar.lnk = C:\Downloads\Full vista pack\Aero Sidebar Longhorn.exe?

Har du kørt AVG AntiSpyware? Smid venligst loggen herind.
Avatar billede troldom Nybegynder
06. maj 2007 - 14:38 #5
hej levich
04 -startup filen som du spørger til er lidt ligsom windows blinds jeg har forsøgt at slette det men der bliver ved at være restfiler
her er loggen
AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at:    14:33:29 06-05-2007

+ Scan result:

C:\WINDOWS.0\NDNuninstall6_38.exe -> Adware.NewDotNet : Ignored.
C:\WINDOWS.0\NDNuninstall7_48.exe -> Adware.NewDotNet : Ignored.
HKU\S-1-5-21-1078081533-1682526488-725345543-500\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} -> Adware.NewDotNet : Ignored.
HKLM\SOFTWARE\Classes\WUSE.1 -> Adware.SaveNow : Ignored.
HKLM\SOFTWARE\Classes\WUSN.1 -> Adware.SaveNow : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@msnportal.112.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@doubleclick[1].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@hit.gemius[2].txt -> TrackingCookie.Gemius : Ignored.
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies\administrator@statistik-gallup[1].txt -> TrackingCookie.Statistik-gallup : Ignored.

::Report end
Avatar billede levich Nybegynder
06. maj 2007 - 15:20 #6
(1)
Start hijackthis, scan, sæt kryds ved linjen: O4 - Startup: Aero Sidebar.lnk = C:\Downloads\Full vista pack\Aero Sidebar Longhorn.exe, klik på fix.

(2)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet mappen: C:\Downloads\Full vista pack\
Avatar billede troldom Nybegynder
06. maj 2007 - 16:29 #7
hej levich
jeg har gjort som du sagde men kan ikke finde filen den henviser til et sted der ikke er tilgængelig
Avatar billede troldom Nybegynder
11. maj 2007 - 10:18 #8
hej
Mit problem forsætter det er lykkedes mig at gendanne pceen til d 20 april ,det er den eneste dato jeg får lov at gendanne til , jeg kan ikke lægge virusprogram ind det vil maskinen ikke acceptere og de fleste virusprogrammer kræver en genstart , det er osse fint nok , borset fra at hvis jeg slukker for maskinen kan den ikke starte op igen på normal vis men går igen ned et utal af gange indtil jeg pludselig får lov til at igeeeeeeeeeeeeeen gendanne maskinen til den 20 april men det er jo ikke specielt holdbart i længden , frygter sføli osse at jeg ikke kan blive ved med at gendanne plus det at det jo osse kunne være rart for maskinen at sove engang imellem så hjææææææææææææææææææææææææælllllllp
Avatar billede levich Nybegynder
11. maj 2007 - 17:01 #9
Når du lige har gendannet pc'en, så gå ind i kontrolpanelet, tilføj/fjern-programmer og afinstaller program(er) med navnet "New.Net" eller "NewDotNet".