Avatar billede rboege Novice
03. maj 2007 - 22:32 Der er 17 kommentarer

Medejere søges til mange nye projekter. LÆS HER.

Hej experter. Som mange af jer nok kan se er jeg helt ny på siden. Dog er jeg ikke helt ”grøn”.
Har mange planer, og idéer, men jeg mangler partnere og andre til at fuldføre dem. Derfor skriver jeg nu herinde. I håb om der er nogen der har lidt tid, og interesse.

Jeg har længe ønsket mig en toturial side, hvor folk kan hente toturials, og dele med andre. (opensource) på den måde, at alt er gratis. For alle. Jeg vil ikke gøre penge ud af noget. Andet som sponsor/reklamer.
Datingside, har længe siddet og leget med adskillige scripts (php/mysql), og fundet mange gode. Har også investeret i en del. Og nu sidder jeg med tanken om at lave mit eget. Igen skal jeg bruge hjælp. Foruden det, synes jeg også dette skal være gratis. Da jeg ofte ikke finder andet end betalingsdatingsider.

Musikportal, og ja, jeg sidder og arbejder med mange scripts, og musikportal scripts, er også en del af min hverdag. Jeg ønsker at lave en musik portal, såsom cnet.com musik. I har sikkert flere ideer end jeg har. Så kom med dem, hvis du ønsker at være med.

Ungportalsystem, såsom lunarstorm, speek.dk, arto.dk, osv. Jeg ønsker igen det skal være gratis. Jeg ved godt at speek.dk er gratis. Men jeg synes ikke der sker noget på siden. Den er ellers skam godt nok. Var også selv med på siden fra starten, som moderator/co-admin, og lign, men det endte ikke så godt, da alt gik i stå. Nu ønsker jeg at have mit eget, sammen med nogle af jer, hvis i gider det, og har interessen for det. Ved ikke om det skal være som myspace, men har nogle små scripts igen, som minder om det. Som kan bruges.

Arcade spille side. Fri spil, for alle. Gratis, ved oprettelse af bruger, også uden  bruger, ved bruger, tælles bare point osv. Har allerede igen, flere arcade scripts, og arcade games.

Net radio. Jeg ønsker også at lave en radio, jeg har igen, flere radioscripts, og radiosoftware. Igen som alle de andre projekter er jeg villig til at folk er med til at lave det hele selv.

Alle opgaver/projekter, kan gøres ved brug af eksisterende scripts, som jeg har liggende. Eller vi kan (som jeg helst vil have), lave det hele selv, med inspiration fra de forskellige scripts. Dette kræver bare der er mange der vil være med. Jeg havde forestillet mig noget i stil med 25-30 personer. En bred vifte af folk der ønsker at være med fra bunden, i det de gerne vil. Alle sider vil få en hovedside, hvor vi kan kommunikere, og holde orden på tingene. Til alle projekter har jeg lejet en server. Den server står i Danmark, på jay.net. Jeg lejer den for 700 måneden, pt. Og vil meget gerne hvis nogle kunne give lidt med der også. Bare så jeg ikke står selv. Jeg er ikke rig, jeg er studerende, som mange andre. Og har ikke lommerne fulde af penge. Hvis i ønsker flere detaljer så skriv endelig. Jeg kan da også lige sige, at jeg ønsker ikke mange arbejder 24/7. Det er alt sammen fritidsprojekter. Og jeg kan ikke give folk penge for deres arbejde. Det man tværtimod får ud af det, er samarbejde, nye idéer, kreativitet, og mange andre meget gode kompetencer. Jeg kan love at hvis dem der ønsker med i det, vil dette, kan det også ske. Og lade sig gøre.

Hvis man gerne vil med i kun noget af det, kan man jo bare gøre det. Ingen kan jo lave 7 ting på samme tid alligevel. Tak fordi i læste. Håber i skriver tilbage. Gerne kritik, og self. Lidt ros også

- Rune René John Bøge

ps. Hvis i synes der skal flere til, så tager vi flere end 25-30 folk.
Avatar billede 13thsky Nybegynder
03. maj 2007 - 23:24 #1
Hej rboege

Du kan tilføje mig på din msn... (kristian@lycho.dk)
Avatar billede rboege Novice
04. maj 2007 - 16:52 #2
Tilføjet
Avatar billede rboege Novice
08. maj 2007 - 13:09 #3
mangler stadig flere
Avatar billede cybermike Nybegynder
08. maj 2007 - 17:55 #4
Jeg kan ihvertfald bistå med noget hosting, en server til 700kr rækker ingen steder i den scala du giver udtryk for her, og noget båndbrede, tilknytning af udviklikere(udviklingstimer) står det nok lidt mindre godt til med.

Men hiv da fag i mig på msn på ekimrebyc@hotmail.com :=)
Avatar billede rboege Novice
08. maj 2007 - 20:14 #5
så har du tydeligvis ikke så meget forstand på det. for 700 kr måneden får jeg.

Pentium 4 3,0 GHz HyperThreading
1 GB DDR2 RAM
80 GB SATA Harddisk
Gratis Windows 2003 Standard Edition
# 1 fast IP-adresse
# Adgang via. SSH/Terminal Services
# Egen 100/100 Mbit internet forbindelse
# 2x 10 Gbps internet backbone
osv osv.

Så du tager en del fejl i det du siger. Desuden har den 80GB plads. Hvad trafik angår, så regner jeg med at 50-100 gb blandet trafik er nok pt. Ellers kan man jo bare opgradere.
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. maj 2007 - 15:49 #6
Tro mig jeg har forstand på hosting...det er min primære beskæftigelse min ven :) Der server du snakker om der står i udlandet, det nærmeste sted er i Tyskland hvilket unægteligt sætter kvaliteten ned.

Men jeg tror bare jeg stopper, du har tilsyneladende din forudindtagede holdning og lytter ikke til råd fra de profesionelle, så held og lykke med projektet :)
Avatar billede rboege Novice
13. maj 2007 - 21:18 #7
For det første min ven, skriver eller siger jeg intet om den står i udlandet.. For det andet, er jeg skam mere en nok klar over hvad det kræver, jeg har også et hosting buissness. Så kom ikke med dine "kloge" ord om hvad der kræves eller ikke kræves.:)

Jeg lytter gerne, men ikke fra nogen der ikke læser hvad jeg rent faktisk skriver:)
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. maj 2007 - 11:25 #8
Mht. datingsites så er jeg den stolte ejer af domænet ladyboyfriend.com - vi kan godt finde ud af noget der sålænge jeg ikke skal godkende billeder ;) - der skal nok være penge i skidtet, hehe.
Avatar billede rboege Novice
16. maj 2007 - 12:12 #9
hvis du ønsker penge findes der så mange andre datingsider, som netop gør det samme. Jeg synes dog det ville være bedst at lave en ikke krævende datingside, hvor man ikke skal betale for tjenester. Jeg er enig om der skal være lidt penge, men ads, og adword, er jo en glimrende ting. Banner og lign, kan jo sagtens køre som flash, og dermed skaffe penge. Jeg synes hele projektet løber op i ingenting så snart at penge er en del af det.

Jeg synes vi skal holde os til en gratis løsning og satse på hvad reklameringen giver os.
Avatar billede screem_brille Novice
16. maj 2007 - 12:18 #10
jeg ville ALDRIG hoste noget kommercielt på en sata hd, og 1GB ram er ikke noget spetakulært, så er helt enig i det cybermike skrev
Avatar billede rboege Novice
17. maj 2007 - 14:18 #11
Hostningen er ikke på serveren. Ok, du beder om en forklaring, og nu får du den.

Hostningen foregår på en
Debian Sarge
3.8 ghz *2 dual
8 gb ram
3 racks af 120 gb
Etc. Selve serveren som jeg beskriver, bruges til opbevaring og kørsel af en ekstern database.

Men fint nok du ikke vil hoste noget, på noget af det. Det mig lidt ligeglad.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2007 - 22:29 #12
Hej rboege

Du kan også tilføje mig på din msn... (leo@leol.dk)
Avatar billede webname Nybegynder
02. juni 2007 - 20:16 #13
Er der kun en server???

Jeg hoster 3 små websteder, og har 2 x følgenden:

2 x 1000 MhZ pIII
1024 MB SDRAM
3 x 9 GB SCSI 10000 RPM

Hvis der skal være en lille smule trafik, skal der nok være flere servere i spil. I hvert fald, et par stykker pr. sites.

//Jannik Hansen
Avatar billede rboege Novice
02. juni 2007 - 22:11 #14
Ehh, trafikken er ikke noget problem. Og den server der, kan sagtens trække det. Det er slet intet problem. Kan ikke se hvorfor du har 2 gange det du skriver, altså 2 forskellige. HTTP tager intet i resourser.  Jo mindre det virkelig er en stor side, med mange besøgende.
Avatar billede webname Nybegynder
02. juni 2007 - 22:29 #15
Et par store databaser, en OScommerce shop med godt 1000 vare. Jeg troede jeg kunne nøjes med en billig server, fra eksempelvis plushost men det tar altså nogle ressourcer. Bare google bruger en del...
Avatar billede zjat Nybegynder
06. juni 2007 - 15:56 #16
Lyder som meget store projekter.

Ved ikke hvor meget marketing du har haft. Men så mange projekter på en gang kan godt være uoverskuelig og hvis der er 7 projekter smider man ikke 100 % i noget af det. Jeg ville anbefale dig at at nøjes med 1 projekt og når det er oppe og køre fortsætte med det næste.

Der er mange af projekterne der er gode løsninger til i forvejen så tag de projekter hvor der ikke i forvejen er løsninger til. Det er ret underordnet om det er betalingsløsninger eller ej efter min mening.

Kan dog sige at du sikkert godt kan få siderne op og køre og tjene nogle få håndører. Men du kommer højst sandsynligt ikke til at leve af det. Derudover antyder dine svar desværre også manglende kompetence inde for support og ledelse desværre. Men man har da set projekter haft succe uden gode kompetencer inde for disse områder :)

Håber du kan tage det som konstruktiv kritik og håber du lykkedes med dit projekt.
Avatar billede rboege Novice
07. juni 2007 - 15:58 #17
Self. Du har ret i noget af det du siger.

jeg har kun erfaring med nogle af de projekter jeg nævner. Til start, som du siger, vil jeg vælge at sætte energien på 2 af projekterne. Som sagtens kan være et stort sat sammen.

Dating, og ungeportalen. Det er dog der starten går. jeg er glad for du giver din kritik, og vil self. prøve at give dig, og andre en mere uddybende, forklaring, når jeg har tid. har jeg desværre ikke pt. har alt for travlt.