Avatar billede danm Nybegynder
29. april 2007 - 18:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min testing server funker ikke, får en xml fejl.

Jeg bruger dreamweaver 8 og har installeret IIS fra windows xp cden (bruger windows xp proffesionel)
Jeg har oprette en mappe i c:inetpub/wwwroot hvor hjemmesiden skal upload til når der skal emuleres en server.
Når jeg så vælger preview i browser får jeg denne fejl i browseren (IE7):

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket XSL. Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

Der var et ugyldigt tegn i starten af et navn. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'file:///C:/Inetpub/wwwroo...

<%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" ResponseEncoding="iso-8859-1" %>
-^

For bare at prøve et eller andet slettede jeg første linje og prøvede igen, men så vises der bare en liste med enten xml eller html kode, så det virkede ikke som det skulle...

Nogen ideer??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. april 2007 - 19:55 #1
Med file:///C:/Inetpub/wwwroo... kører du slet ikke via webserveren. Du skal skrive http://localhost/scriptnavn.aspx  (fx)
Avatar billede danm Nybegynder
29. april 2007 - 20:15 #2
Det har jeg også prøvet, men får bare samme fejl...
Avatar billede danm Nybegynder
29. april 2007 - 23:05 #3
hm.. Løsningen er åbenbart at slette første linje, så virker hjemmesiden.
Problemet er dog at i Internet explorer 7 vises siden ikke af en eller anden grund. Istedet vises der bare noget xml/html kode.
Hvis jeg istedet åbner siden i firefox ser den ud som den skal (en hjemmeside istedet for bare kode)
Nogen der ved hvad der er galt der.
Avatar billede danm Nybegynder
28. maj 2007 - 22:24 #4
hmm.. Jeg brugte visual studio istedet (selvom det er noget af det langsomste at arbejde med) og så havde jeg ingen fejl..