Avatar billede subumedia Nybegynder
26. april 2007 - 10:28 Der er 13 kommentarer

domänenavn til salg

Hej,

Jeg ejer en del .dk domänenavn og har nu sat nogle til salg.

qas.dk
æas.dk
øas.dk
åas.dk
yas.dk
xios.dk
sukkerafhængig.dk

Vad kan man vurdere desse til i Danske Kroner?

qas.dk
æas.dk
øas.dk
åas.dk
yas.dk

De er gode til A/S navn.

vh/

Michael
Avatar billede venturer Nybegynder
26. april 2007 - 10:36 #1
Muligvis vil Haribo give godt for "sukkerafhængig.dk". Men at vurdere prisen kan være meget svært. Det kommer jo an på hvor stor værdi de har for en potentiel køber.
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 12:02 #2
du har registret dem alle den 26-0307 og vil nu sælge dem ? mon ikke det skyldes http://www.computerworld.dk/art/38998?a=newsletter&i=1014 min personlige mening om folk der hamstrer domæner med formålet at "tjene" penge, nej det må jeg vist ikke skrive alligevel.
Avatar billede subumedia Nybegynder
26. april 2007 - 12:21 #3
Selvföleligt vil jeg tjene pengar på at sälge domänerna.

Men så er det heller ikke annapil.dk, nicrosoft.com eller e-ksperten.dk:-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 12:36 #4
ja lad os håbe det en dag bliver forbudt at hamste domæner.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
26. april 2007 - 12:37 #5
held og lykke med at sælge de domæner, hvem vil købe:
æas.dk
øas.dk
åas.dk
yas.dk

INGEN for hedder man ysma a/s så vil man nok ikke vælge yas.dk man vil nok vælge noget som relaterer til ens navn.

Men som SB skriver så tror jeg også at du er en SNYLTER.
Avatar billede thegenuine Praktikant
26. april 2007 - 12:53 #6
Der er ikke meget Klaus Riskær i dig - held og lykke, det får du brug for.;o)
Avatar billede subumedia Nybegynder
26. april 2007 - 12:54 #7
Dudes.. Hvis I ikke har kendeskab om domain name brokers så kan I måske finde et andet stede at skrive på? Og hvis I syns at domänerne ikke er lovlige så må I gerne rappportera dem:

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=111

vh/Michael Karlsson
Avatar billede venturer Nybegynder
26. april 2007 - 16:07 #8
Det er jo først at snylte når de bliver brugt til at udnytte allerede eksisterende domænenavne.
Hvis ikke det bliver misbrugt er der jo blot tale om en handelsvare lige som så mange andre ting på nettet.

Jeg har dog svært ved at forestille mig nogen som er interesseret alene fordi det er med æ,ø og å.

Men det vil tiden jo vise :)
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 16:12 #9
det er stadig hamstring, og der burde være regler på det område, f.eks er domænet ikekt aget i brug efter x antal tid, så mistes retten til domænet, snylte domæner der mistes retten jo i 99% af tilfældene pga det ligger så tæt på varemærket.
Avatar billede skcvg Nybegynder
27. april 2007 - 18:11 #10
Navnene er ubrugelige.

Kun 'sukkerafhængig.dk' er genkendelig som navn, men alligevel vil folk ikke have negativtladede navne.

Du brænder inde med de fjollede navne...
Avatar billede skcvg Nybegynder
27. april 2007 - 18:12 #11
Så vurderingen er (totalt) 0 (skriver nul) kroner.
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. maj 2007 - 16:17 #12
Desuden er det forbudt (ifl. dk hostmasters egne regler) at købe domænenavne med det eneste formål at sælge disse videre, hvilket dine ret tydeligt er. Så hvis du har brugt din opsparing på at købe de har domænenavne for at score kassen på at sælge dem videre så må jeg nok skuffe dig og sige du har tabt :)

Næste gang du forsøger dig med en forretning vil jeg anbefale dig at gennemtænke dit koncept lidt mere og måske få nogen til at hjælpe dig med at kigge forretningsplanen igennem :)
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. maj 2007 - 16:18 #13
Desuden har æ,ø og å domæner absolut ingen værdi ... der er mange browsere hvor de bare ikke virker, du kan ikke bruge dem til E-Mail og google springer mig bekendt let og elegant hen over dises ...