Avatar billede infelix Nybegynder
23. april 2007 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slette rækker i excel før Macro!

Hej alle,

jeg har et ark hvor jeg skal slette indholdet fra række 5,altså alt fra række 5,fordi fra A5:E5 der har jeg nogle overskrifter som jeg gerne vil beholde.

Alt det her skal ske før mine andre macro's bliver aktiveret,dvs at "slette-funktionen" skal køre først??

Hvordan får jeg det til at virke?!?
Avatar billede passiflora Juniormester
23. april 2007 - 16:03 #1
Hvad med at indbygge "slette funktionen" i første makro der skal køre

Og hvis flere makroer måske en lille sub der klarer det ved kald

Her simpelt eksempel

Du kunne jo bede makroen om at starte med at slette felterne ...

f.eks ....

  Rows("6:xx").Select
  Selection.Delete Shift:=xlUp
Avatar billede infelix Nybegynder
23. april 2007 - 16:30 #2
kan ik' få det til at fungere,sletter alt fra min "MENU" ark hvor knappen er,som jeg trykker på for at åbne mit ark....
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
23. april 2007 - 17:20 #3
Hvis det kun er indholdet af rækken og ikke hele rækkenm kan du bruge:
Sub Makro1()
    Range("A5:E5").Select
    Selection.ClearContents
End Sub
Hvis det er hele rækken så kan du bruge:
Sub Makro1()
    Rows("6:6").Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp
End Sub
Avatar billede passiflora Juniormester
23. april 2007 - 17:22 #4
Er det i et andet ark du vil slette ...

Her kan du f.eks bruge ... Sheets("xx").Select
Avatar billede infelix Nybegynder
07. maj 2007 - 13:10 #5
Lukker!