Avatar billede trinen Nybegynder
13. april 2007 - 20:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke vise bestemte bogstaver på forsiden af min hjemmeside

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside for min datters rideskole og det går også helt fint. Men lige pludselig vil siden ikke vise æ,ø og å - på forsiden kun. Hvis jeg så hopper lidt rundt på de andre sider og så tilbage til forsiden - så vil den pludselig gerne?? - hvad gør jeg galt??

Siden hedder http://www.pony-rideskole.dk

Håber der er en der kan hjælpe derude.

V.h

Trine
Avatar billede keysersoze Guru
13. april 2007 - 22:49 #1
prøv at lægge følgende meta ind;

<meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset="iso-8859-1" />
Avatar billede trinen Nybegynder
14. april 2007 - 08:04 #2
Jeg har prøvet at lægge det ind på den enkelte side - men det virker ikke. Det er der det skal lægges ind ik - og ik´ på et eller andet overordnet sted?
Avatar billede double-g Juniormester
14. april 2007 - 16:08 #3
Der her lige indsneget sig et enkelt " for meget i keysersoze's foreslag

<meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

er den korrekte udgave. Linien skal indsættes på den enkelte side imellem <head> og </head> tags'ene, men jeg kan se at med vanlig sans for at lave skodkode har Microsoft Frontpage helt glemt at indsætte adskillige essentielle tags herunder også <head> og </head>

Ud fra min bedste vurdering, så kan det ikke betale sig at begynde at reparere på det makmærk som Frontpage har præsteret og det vil være nemmerer for dig at lave din side forfra med et hjemmeside program, som kan lave korrekt HTML. Den gratis Nvu/Kompozer vil eksempelvis være et glimrende valg.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html
Avatar billede trinen Nybegynder
14. april 2007 - 18:06 #4
Du er intet mindre end fantastisk. Skidtet virker nu. Jeg indsatter en <head> og så koden og </head> i bunden - og æ, ø og å har aldrig stået smukkere.

TUSIND tak for hjælpen.

Jeg skal lige hitte ud afh vordan jeg giver de hersens point (er ny her på siden) - men de 100 er på vej.

Knus

Trine
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2007 - 10:26 #5
nu har du i hvert fald beholdt pointene i stedet for at give dem såh :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. april 2007 - 10:32 #6
Du skal nok også gøre det i rammen med "Farum-V&#65533;rl&#65533;se Rideskole  "
Avatar billede trinen Nybegynder
16. april 2007 - 07:28 #7
Nej for f......hvordan giver jeg pointene???

Undskyld - det var bestemt ikke bevist.
Avatar billede trinen Nybegynder
16. april 2007 - 19:11 #8
Nu fejler den dælme igen - på trods af at koden står der inde??? Nogen ideér???
Avatar billede keysersoze Guru
16. april 2007 - 21:33 #9
din kode er - pænt sagt - meeeget underlig :)

du har fx slet ingen <body> eller <html> og din <head> omkrænser hele dokumentet - så egentlig et mindre under at siden i det hele taget kan vises ;)