Avatar billede sebastianrped Nybegynder
12. april 2007 - 22:52 Der er 3 kommentarer

Er det lovligt?

Er det ulovligt at vise youtube film med f.eks Musikvideoer på sin egen side? altså jeg tænker på om man kan blive anklaget for at vise noget der evt. har copyright på.

Eller er det lovligt da filmen ikke ligger på ens egen server?
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 23:09 #1
altså mener du om you tube har noget imod det ? nej det mener du nok ikke, du mener vel at hvis andre har uploadet som der er copyright på, og som youtube derfor egentlig ikke burde have godkendt, men som de altså viser alligevel, og du så bruger videoen på din side, så er det youtube der står med det fulde ansvar for, hvad der ligger på deres server, i teorien kan ham der uploadede det til youtube også stå til ansvar, du der imod viser det jo i god tro fra youtube  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
12. april 2007 - 23:25 #2
på den anden side, hvis det er inlysende at der er copyright på, og at du derfor burde vide det, så kan man i teorien anklage dig for at viderebringe ulovligt materiale, men i praksis vil de jo gå efter "roden" og få youtube til at fjerne det.

en lille sjov historie, jeg uploadede engang nogle NIARN videoer til google video,
inde på google video kan man jo vælge at klikke på "post til myspace"  og så få en html kode som man kan indsætte på sin hjemmeside for at vise videoen, og gæt en gang hvem der har gjort det, det har såman NIARN selv, han har på sin officielle hjemmeside valgt at indsætte en del google videoer, som andre har uploadet
http://www.niarn.dk/
inde på siden skal du klikke på "downloads"  så kommer du ind på siden med indsatte google videoer, scroll ned til bunden af siden, og kig på videoen
"mit liv mine regler"  på selve playeren er et lille "google"  hvis man klikker på det kommer der et lille vindue med "go to google video"  klikker man på den kommer man ind på "google video" hvor videoen rigtigt ligger"
http://video.google.com/videoplay?docid=-5967686129051210352&hl=en
inde på denne side kan man se at videoen er uploadet af http://www.aelling.lir.dk/public
hvor niarns videoer faktisk også er med i en flashplayer.

Stjæl noget fra NIARN, han stjæler det bare igen  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
28. april 2007 - 11:46 #3
hvis ikke at du får andre svar her, så ligger du bare selv et svar, og acceptere det, så får du dine point tilbage  c",)