Avatar billede tommyv Nybegynder
29. maj 2001 - 13:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Finde bruger af emailadresse?

Allerførst vil jeg gerne undskylde, hvis dette spørgsmål bliver stillet i den forkerte kategori, men jeg kunne ikke rigtig finde en der passede.

Så til spørgsmålet: Er det muligt på en eller anden måde at finde ud af hvem der er ejer af en given emailadresse? Det drejer sig om en Get2net-adresse, men jeg ikke umiddelbart kunne finde ud af, om de har en database over deres kunder.

På forhånd tak.
Avatar billede tkp Nybegynder
29. maj 2001 - 13:49 #1
med på en lytter
Avatar billede nightlogger Nybegynder
30. maj 2001 - 01:13 #2
også med på en lytter :-)

-\"nightlogger\"-
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2001 - 14:30 #3
Det du her vil er meget vandskeligt, især hvis du kun vil/kan bruge lovlige midler. Get2net og andre udbydere kan ofte ikke udlevere disse navne til andre hvis kunden ikke har givet tilsagn om dette, eller selv tilmeldt sig en database. Hvis man kunne få disse oplysninger ville spammere have meget let spil. Eneste mulighed er dommerkendelse, eller et IT-indbrug og stjæle databasen

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede tommyv Nybegynder
30. maj 2001 - 22:16 #4
bufferzone>> Det vil sige, at det ikke er muligt at finde oplysninger om en email adresse, som man f.eks. kan med domæner?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2001 - 07:40 #5
Hvis udbyderen ikke har en tjeneste hvor kunder kan tilmelde sig og derved tilkendegive at de ønsker at deres e-mail adresse bliver offentlig kendt vil det ikke være muligt. Yahoo har en tjeneste, hvor alle kan tilmelde sig, man skal bare være opmærksom på at en tilmelding ofte vil medføre en del spam

Avatar billede tommyv Nybegynder
31. maj 2001 - 11:52 #6
bufferzone>> Okay. Du får sendt pointsene efter dig ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. maj 2001 - 20:44 #7
Takker for det, men er mere interesseret i at hjælpe og i at lære selv. Det, at hjælpe andre, er noget af det, man lære mest af
Avatar billede tommyv Nybegynder
31. maj 2001 - 20:59 #8
bufferzone>> Det er det helt sikkert. Og det er da også derfor Eksperten er så god :-)