Avatar billede bullemand Nybegynder
07. marts 2007 - 15:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fra videocam til pc

Hej!

Jeg har et JVC GR-DVL355 og har før overført de video'er som jeg optag på kamera'et til computeren. Det er dog mindst 5 år siden og kan ikke huske hvilke ting jeg brugte.

Nogle som ved hvilket hardware jeg skal bruge for at overføre diverse videoklip fra mit bånd til computeren, så jeg kan redigere i dem igen.

På forhånd tak!
Avatar billede mia10000 Nybegynder
19. marts 2007 - 18:41 #1
Hejsa.

Du skal bruge et FireWire kabel.
Det kan du købe på nettet: IEEE 1394 (FireWire/i.LINK)

Hvis det er ny computer vil jeg tro du har indgangen, men det må du lige tjekke. Det minder om et USB stik, men er lidt tykkere.

Har du ikke indgangen, så kan du købe en enhed du kan sætte bag i din computer.

Af redigeringsprogram vil jeg anbefale Pinnacle Studio som er meget brugervenligt og som kan alt det der er nødvendigt til amatører. (Du kan også købe dette program med FireWire hardwaren). Vil du ikke betale for et program, så er der Windows Movie Maker som er standard i Windows, eller du kan downloade et gratis program på evt. www.tucows.com

Hej hej
Avatar billede bullemand Nybegynder
23. marts 2007 - 15:31 #2
mig selv