Avatar billede belindasally Nybegynder
03. marts 2007 - 21:02 Der er 3 kommentarer

tip en ven

Hej, jeg har tip en ven på min hjemmeside. og den virker ikke.
Når man sender sker der ikke noget. man kommer tilbage på siden men man får aldrig nogen e-amil.
kan nogle hjælpe mig??

Belindasally.dk
Avatar billede radion Nybegynder
04. marts 2007 - 13:15 #1
lidt kode ville måske afføde lidt respons :)
Avatar billede belindasally Nybegynder
04. marts 2007 - 19:19 #2
Ja selvfølgelig... Here they come: (Der er 2)

<SCRIPT language=JavaScript type=text/javascript> function confirm_submit() { error = 0; placering=0; tekst=(document.tip_form.sender.value).toLowerCase(); placering=tekst.indexOf("@"); if(tekst ==""){ alert ("Angiv en gyldig afsender-adresse"); error = 1; } else { tegn=tekst.indexOf(" "); if(tegn!=-1){ alert ("Angiv en gyldig afsender-adresse"); error = 1; } else { if (tekst.indexOf("æ")!=-1 || tekst.indexOf("ø")!=-1 || tekst.indexOf("å")!=-1 || tekst.indexOf("Æ")!=-1 || tekst.indexOf("Ø")!=-1 || tekst.indexOf("Å")!=-1 || tekst.indexOf(";")!=-1 || tekst.indexOf(",")!=-1){ alert ("Der er ulovlige tegn i adressen. Må ikke indeholde: æ ø å Æ Ø Å , ;"); error = 1; } else { if (placering<1 || tekst.length<=(placering+1)){ alert ("Angiv en gyldig afsender-adresse"); error = 1; } } } } placering=0; tekst=(document.tip_form.email.value).toLowerCase(); placering=tekst.indexOf("@"); if(tekst ==""){ alert ("Angiv en gyldig modtager-adresse"); error = 1; } else { tegn=tekst.indexOf(" "); if(tegn!=-1){ alert ("Angiv en gyldig modtager-adresse"); error = 1; } else { if (tekst.indexOf("æ")!=-1 || tekst.indexOf("ø")!=-1 || tekst.indexOf("å")!=-1 || tekst.indexOf("Æ")!=-1 || tekst.indexOf("Ø")!=-1 || tekst.indexOf("Å")!=-1 || tekst.indexOf(";")!=-1 || tekst.indexOf(",")!=-1){ alert ("Der er ulovlige tegn i adressen. Må ikke indeholde: æ ø å Æ Ø Å , ;"); error = 1; } else { if (placering<1 || tekst.length<=(placering+1)){ alert ("Angiv en gyldig modtager-adresse"); error = 1; } } } } if(error == 0) document.tip_form.submit(); } </SCRIPT>

<FORM name=tip_form onsubmit="return confirm_submit();" action="" method=get><FONT face="Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif" size=-2><B><FONT color=#f7941d>Afsender</FONT></B> (Skriv din e-mail)<BR><INPUT class=felt1 size=40 name=sender>
<P><FONT color=#f7941d><B>Modtager</B> </FONT>(Skriv modtagers e-mail)<BR><INPUT class=felt1 size=40 name=email>
<P><B><FONT color=#f7941d>Besked</FONT></B><BR><TEXTAREA class=felt1 name=besked rows=3 cols=30></TEXTAREA>
<P><INPUT onclick=confirm_submit() type=button value=Send></FONT></FORM>
<P></P></TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE><? session_start(); if (isset($_get['email'])) { $sender = $_get['sender']; $email = $_get['email']; $sub = 'Tip til link'; $url = $_SESSION['link']; $besked = $_get['besked']."\n".$url; $header = "From: ".$sender."\n"; $header .= "Reply-To: ".$sender."\n"; mail($email, $sub, $besked, $header); echo "<h1>Tip er afsendt</h1>"; } ?>

Belindasally.dk
Avatar billede belindasally Nybegynder
10. marts 2007 - 19:19 #3
Nogen der kan hjælpe mig med disse script???