Avatar billede syntax_hh Nybegynder
26. februar 2007 - 21:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Optage store dele af en delt internetforbindelse

Hej eksperter!

Til tider gør jeg brug af et delt internet på 100/100 mbit, men jeg kan ikke udnytte ret meget af forbindelsen (nok ca. 1024/512 kbit), jeg har prøvet med download managers/accelerators (som netop gør at jeg kan komme op på 1024/512 kbit), og ellers programmet Internet Cyclone, som ikke rigtigt gør nogen forskel. Er der andre metoder?

På forhånd tak,
Jesper
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 21:21 #1
og du er sikker på det ikke kun er internt på nettet det er et 100Mb netværk ?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
26. februar 2007 - 21:30 #2
Internt er der 1 gbit op/ned, så ja.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 21:33 #3
og på det interne net kører hastigheden ok ?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
27. februar 2007 - 12:04 #4
Til tider.. Tror der er dedikeret et hvist antal mbit til hver bruger af netværket ved både intra- og internettet, men er der ikke en måde at "snyde" det på, ved fx at udgive sin computer for at være flere?
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2007 - 12:17 #5
nope, det er ikke muligt.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
27. februar 2007 - 17:39 #6
Kan du så fortælle mig grunden til følgende?

Jeg har lige formateret min computer. Før jeg gjorde det, havde jeg hastigheder helt op til 65 mbit (dog oftest 20 mbit) på dette delte netværk. Det er nu væk efter jeg har formateret.
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2007 - 18:03 #7
hvad er væk nu ?
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
27. februar 2007 - 21:39 #8
Det at jeg kunne downloade hurtigt.
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2007 - 21:44 #9
nu er jeg ikke helt med, før kunne du godt hente med op til 65Mb fra internettet ? /du skrev da 1Mb ?)
Avatar billede jarlskov Nybegynder
28. februar 2007 - 10:04 #10
Det er svært at svare på ret meget uden at vide mere om netværket.

Især er det vigtigt at vide hvordan begrænsningen pr. bruger er lavet.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
28. februar 2007 - 18:09 #11
Ja, altså før jeg formaterede kunne jeg godt downloade med helt op til 65 mbit, hvilket jeg så ikke kunne bagefter. Men problemet har vist løst sig selv. Spørg mig ikke hvordan.
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
07. april 2007 - 17:21 #12
Screem_brille, hvis du gider aflægge et svar? Selvom det ikke løste mit problem, var det sådan set et korrekt svar på mit spørgsmål, så du bør have pointene.
Avatar billede screem_brille Novice
07. april 2007 - 17:32 #13
svar