Avatar billede piratos Nybegynder
23. februar 2007 - 15:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med visning af billeder

Hej

Jeg har et underligt problem med billed visning på min side.

Jeg har en billedrække a 4 billeder, men den vil kun vise det ene billed. Og kun det billed.

Ændre jeg stien på de restenrede 3 billeder til det samme, så viser den det samme billed 4 gange uden problem.

Ændre jeg et af de andre billeders filnavn til filnavnet på det billed som virker, så sker der heller intet.

Så det er kun det ene billed der virker, de lægger i samme mappe alle sammen, har samme str alle sammen. Og alt er skrevet med småt.

Så sidder der en klog ekspert der kan fortælle mig hvad problemet og hjælpe mig videre?

Siden det handler om, og hvor billederne lægger er www.mingusnoah.dk der vil i også kunne se det ene billed den kun vil vise!

PFT
Henrik
23. februar 2007 - 15:20 #1
Det ser ikke ud som om billederne er uploadet. Indtastes stien til de billeder, der ikke vises, fås en fejlmeddelelse om, at billederne ikke findes.

Det billede der vises, bliver vist forvrænget, da du ændrer på højde/bredde forholdet ved visning.
23. februar 2007 - 15:22 #2
Billedet har en størrelse på 160*120 pixels, men bliver vist som 160*213. Det vil sige næsten dobbelt højde i forhold til bredden.
Avatar billede piratos Nybegynder
23. februar 2007 - 15:38 #3
Alt er uploadet via ftp, så det burde jo lægge der. Det hele ligger en i mappe der hedder images
23. februar 2007 - 15:39 #4
Prøv lige at checke indholdet af mappen images via din ftp-forbindelse. Mappen indeholder tilsyneladende kun den ene af dine jpg-filer.
Avatar billede piratos Nybegynder
23. februar 2007 - 15:45 #5
de ser sådan her ud: http://peecee.dk/?id=30606

og med detaljer: http://peecee.dk/?id=30607

Husk at se dem i stor str. Det hele lægger i mappen.
Og siden vises også perfekt når jeg ser den direkte på computeren
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. februar 2007 - 15:54 #6
Nu skriver du at alter skrevet med småt, men i linket til de billeder der henvises til, står jpg med stort,f.eks. "klapvogn.JPG". Navnet på filen skal normalt svare nøjagtigt til det navn der står i linket. Dvs. at ikke kun navnet, men også filens "extension" (de sidste tre bogstaver) skal være helt nøjagtig ens.

Jeg hælder til at tro, at filerne enten ikke ligger i den mappe eller at der er et eller andet der ikke er stavet på nøjagtig samme måde.
23. februar 2007 - 15:55 #7
JPG ændres til jpg
Avatar billede piratos Nybegynder
23. februar 2007 - 15:56 #8
i kilden eller direkte på filen? sys jeg har jeg har prøvet, og er også lige blevet foreslået det af en anden. men prøver lige
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. februar 2007 - 15:59 #9
Ligger filerne stadig på FTP serveren hvis du opdaterer visningen (f.eks. trykke F5 eller logge af og så på igen)?
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. februar 2007 - 16:01 #10
Klapvognsbilledet ligger vist overhovedet ikke på serveren, så vidt jeg kan se.
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. februar 2007 - 16:03 #11
Og de små "Mingus i skoven" billeder virker hvis man omdøber billedet efter det jeg har skrevet herover eller hvis du ændrer på linket. Du kan selv prøve at se forskellen ved at indtaste disse to i Internet Explorer:

    http://www.mingusnoah.dk/images/mingus_skoven3.jpg

    http://www.mingusnoah.dk/images/mingus_skoven3.JPEG

"JPG" er som sagt ikke det samme som "jpg".
23. februar 2007 - 16:04 #12
Ret begge steder, så er du 100% sikker på at det fungerer.

Når du opdaterer i browseren efter at have ændret, skal du huske Ctrl-F5, ellers indlæser du bare fra computerens cache.
Avatar billede old-faithful Praktikant
23. februar 2007 - 16:04 #13
Hov E'et i sidste link skulle fjernes:

    http://www.mingusnoah.dk/images/mingus_skoven3.JPG
Avatar billede piratos Nybegynder
23. februar 2007 - 16:32 #14
Løsningen var ganske enkelt ctrl+f5
23. februar 2007 - 18:27 #15
OK.

Vær opmærksom på, at der stadig er nogle af billederne, der bliver forvrænget, da de vises i andet størrelsesforhold.