Avatar billede sthen Nybegynder
19. februar 2007 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg fat på mine billeder i en beskadiget mappe

Netop hjemvendt fra ferie skal jeg til at "tømme" mit kamera for billeder - men hjælp:
En af mine hukommelseskort (CompactFlash 64MB)kan ikke læses.
Får hver gang fejlmeddelelsen: 'Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses.'
Underligt nok kan jeg godt på kameraets display se hvad der ligger på kortet, men når jeg putter det i kortlæseren og lader Windows XP/Vista forsøge - får jeg hver gang samme fejlmeddelelse.
Det er kun dette ene kort jeg har problemer med - de andre jeg har giver ingen problemer.
Kameraet er et NIKON Coolpix 4300 - kortlæseren en SanDisk.

TAK om du kan give mig et hint om hvad jeg kan gøre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. februar 2007 - 14:46 #1
Kik på getdataback fra runtime http://www.runtime.org/
eller pcinspector, der har to utils til dette, den ene specielt til billedfiler
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Avatar billede allanfo Praktikant
19. februar 2007 - 14:49 #2
Har du et kabel til kameraet, så du kan slutte det direkte til computeren? Så var det jo den oplagte mulighed at forsøge at hente billederne på denne måde.
Avatar billede scifo Nybegynder
19. februar 2007 - 14:51 #3
Hvis kortet er slidt, kan det være årsagen, NIKON har en meget bedre læser end SanDisk kortlæseren (iht. min erfaring) mit bedste bud vil være at prøve enten hos en kammerat med kortlæser, eller en bilka... (De plejer at have en kortlæser ved foto afdelingen, hvor du kan sætte kortet ind og få det brændt over på en cd-rom).

mht. selve kortet kan du se om der er mange ridser på "guldet" på kortet, er der det, kan du komme en lille smule tandpasta på, og pudse det lidt (Tandpasta, indeholder meget mildt slibemiddel, defor tandpasta)

Virker det ikke eller er der ikke mulighed for det jeg foreslå, kan jeg nok ikke hjælpe.

/Scifo
Avatar billede sthen Nybegynder
19. februar 2007 - 15:37 #4
fedt program
tak for hjælpen