Avatar billede cmau Nybegynder
05. februar 2007 - 08:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køre 37 labels igennem og lave onclick

Hej Eksperter

Jeg har et problem. Jeg har lavet en kalender og vil nu gerne have sådan at man kan klikke på alle mine labels, som indeholder data. Jeg har fundet ud af at kører dem igennem og få skrevet i dem, men vil gerne have man kan klikke på dem også kommer dataen frem i min userform showdata.

Hvordan kan dette lade sig gøre? Jeg gider nemlig ikke sidde og lave click på dem manuelt, da det må kunne gøres nemmere.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
05. februar 2007 - 08:49 #1
hvad med at bruge den samme deligate/metode til at håndtere onClick for alle labels.

C# eller VB ??
Avatar billede cmau Nybegynder
05. februar 2007 - 08:52 #2
visual basic.net.
Hvordan kunne jeg gøre det med onclick?
Avatar billede mh6000 Nybegynder
05. februar 2007 - 08:57 #3
2 metoder alt efter humør :-) Metoden Label_Click håndtere så eventen

1: bemærk: Handles Label1.Click, label2.click
  Private Sub Label_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Label1.Click, label2.click .... osv

2:
    AddHandler Label1.Click, AddressOf Label_Click

:-)
Avatar billede mh6000 Nybegynder
05. februar 2007 - 08:58 #4
2 skal kombineres med en løkke som løber dine label igennem
Avatar billede cmau Nybegynder
05. februar 2007 - 09:03 #5
AddHandler LabelArray(i).Click showdata.datalabel.Text = "asd"

Jeg har vist lavet den forkert? Jeg kan i hvertfald ikke få det lavet.
Avatar billede mh6000 Nybegynder
05. februar 2007 - 09:09 #6
for each l as label in labelArray
AddHandler l.Click, AddressOf Label_Click
next

Og så skal du lave en metode :
Private Sub Label_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
dim l as label = sender
showdata.datalabel.Text = l.text
end sub

håber dette kan hjælpe ??
Avatar billede mh6000 Nybegynder
05. februar 2007 - 09:10 #7
label_click udføre det du vil have gjort :-)
Og l er den label som blev clicked
Avatar billede cmau Nybegynder
06. februar 2007 - 10:05 #8
Når jeg så skal indsætte den kode, skal den så være uden for en privatesub eller hvordan?
Avatar billede mh6000 Nybegynder
06. februar 2007 - 10:09 #9
for each l as label in labelArray
AddHandler l.Click, AddressOf Label_Click
next

skal laves samme sted som du initialisere dine labels..

Private Sub Label_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
dim l as label = sender
showdata.datalabel.Text = l.text
end sub

skal ligge i formklassen som sin egen sub.

poste formens kode så skal jeg give et bedre bud :-)
Avatar billede cmau Nybegynder
07. februar 2007 - 17:06 #10
Jeg brugte dit første eksempel, det fik jeg til at virke med det samme, smid svar:P
Avatar billede mh6000 Nybegynder
08. februar 2007 - 08:48 #11
Cool :-)