Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 20:46 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

IE 5.5 går ned

Min IE går ned! Jeg har lige fået installeret ProAcces ADSL fra TDC. Og har samtidig reinstalleret WinME. Jeg får nogle fejlmeddelelser der lyder som følger.

Blå Skærm:
- Filnavn: VWIN32(05)+0000282E Fejl: 0E:0028:C02A5A06

Samt nogle ulovlige handlinger der lyder som følger:
- Ie5wzd har medført fejl i OLE32.DLL
- Iexplorer har medført fejl i MSHTML.DLL
- Iexplorer har medført fejl i SHLWAPI.DLL

Til sidst kan jeg sige at computeren også kan finde på at genstarte uden videre mens jeg er på Nettet.

Er der nogen der kan hjælpe så bliver jeg meget glad.. ;)
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 20:55 #1
IE der følger med ME er fyldt med fejl, så opdater til IE 5.5 ServicePack 1. Det løser dit problem.
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 20:58 #2
Det har jeg gjort...
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:00 #3
hvorfra hentede du opdateringen?
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 21:20 #4
Fra Microsofts hjemmeside, via Windows Update
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 21:26 #5
Har du kørt Windows update? Windows ME er født med mange \"børnesygdomme\" som nemt kan løses med en update. Tag alle de anbefalede opdateringer der er. Håber at det hjælper... Ellers er alternativet; enten geninstallation af Windows eller andet OS.
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:33 #6
husk at begrunde hvorfor du afviser...
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:35 #7
medazza> \"Windows ME er født med mange \"børnesygdomme\" som nemt kan løses med en update\" VRØVL! den eneste ting er IE som skal patches, alla de andre patches er jo også til f.eks. win98se så der fik du lige sgat noget forkert ;-)
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:35 #8
sgat = sagt
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 21:36 #9
Du kommer vist ikke langt med bare at afvise... Du må fortælle hvad du har prøvet... Eller bliver den her tråd meget lang inden du finder det rigtige svar.
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 21:38 #10
hotpop! Jeg er her sq ikke for at diskutere med dig. Tag dine point! Jeg arbejder med den slags ting 8 timer dagligt... Du vil blive forbavset over hvad Windows update kan løse... Det her spørgsmål er jo uden tvivl et \"softwareproblem\"
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 21:39 #11
Sorry.. Er ny i det her...

Men kan der ikke læses noget ud af de fejlmeddelelser der kommer? Jeg har updatet alt hvad jeg kan...
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 21:41 #12
Fik i øvrigt i mellemtiden en blå skærm der skrev...:
Filnavn: VMM(01)+00012318 Fejl:0E:0028:C0013318
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:44 #13
medazza!> Kig lige på det her: ;-) Hvad tror du det betyder??? at jeg er PISSESUR og gider at diskutere??? så det med at bande af mig kan du stikke et vist sted!
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:44 #14
;-) betyder: blink med smil = Venlig rettelse.
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 21:48 #15
et vildt gæt: opdater til DirectX 8.0a
Avatar billede makse Nybegynder
25. maj 2001 - 21:55 #16
Et andet vildt gæt. Hvis du har et SBLive lydkort, så opdater til de nyeste drivere.
http://www.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 22:05 #17
Bruger onboard lyd, har lige fået et nyt Asus A7A266
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 22:07 #18
mener der er et eller andet med den bushastighed på 266 der ikke er for godt... kan ikke huske hvor jeg har læst det henne...
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 22:08 #19
Hvordan ikke for godt?
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 22:09 #20
stabiliteten... Øjeblik...
Avatar billede hotpop Novice
25. maj 2001 - 22:12 #21
i bios kan du, et eller andet sted sætte den til at køre 133 på bussen, prøv det og lad os høre om det hjælper...
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 22:19 #22
Det står den allerede til...
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 22:20 #23
Er der ikke nogen steder man kan tjekke det ud fra de fejlmeddelelser? De må jo betyde et eller andet... eller henvise til noget...
Avatar billede francke Nybegynder
25. maj 2001 - 22:34 #24
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 22:37 #25
Hvad nu hvis man ikke har en helt lovlig kopi af WinME??? Hvad skal de vide?
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 23:15 #26
Tjae.. Det lyder sygt, træls og du har sikkert hørt det utallige gange før. Tæanker sikkert, jaja de vil bare have point. Men har du prøvet at formatere, geninstallere Windows en gang mere ? Alle de fejl beskeder er typiske Windows fejl, når den er reigtigt gal på den. Ellers kan det i allerværste grad være en typisk RAM fejl....

Hotpop: So Sorry... ;o)
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 23:16 #27
Kan det være en RAM fejl...? Jeg har lige fået en ny blok DDR RAM... kan det være den?
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 23:24 #28
Det kan det sagtens være... Den slags Windows nedbrud kan godt skyldes RAM fejl. OG det er ingen garanti at de er iorden bare fordi de er nye.. Desværre... Har du mulighed for at teste dem i et andet system.. Ellers få dem teste ved et firma med eget værksted som har de rigtige testprogrammer.
Avatar billede ec Nybegynder
25. maj 2001 - 23:26 #29
Jeg takker for det... Du får de 30 point, og så prøver jeg videre med forskellige ting. Faktisk har det kørt stabilt nu i næsten en time, det er ret utroligt...
Avatar billede medazza Nybegynder
25. maj 2001 - 23:34 #30
Tak! Ja, det lyder da rart hvis det kører godt lige nu, håber det bliver ved.. Jeg ved hvor frustrende det kan være den slags :)