Avatar billede fc-dong Nybegynder
23. januar 2007 - 18:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Web.config i Dreamweaver

Jeg kunne godt bruge noget start hjælp.

Jeg vil gerne i gang med ASP.NET og vil i den forbindelse tilknytte en Access database til min side.
Jeg har virkelig forsøgt at få tilknyttet en database, men må tilstå at jeg er ved at give op, da jeg ikke rigtig forstår hvordan jeg skal få tilknyttet min database. Er der nogen som har erfaringer med Dreamweaver og ASP.NET?
Avatar billede jokkejensen Novice
23. januar 2007 - 19:45 #1
Web.Config er en konfigurations fil til asp.net applikationer.

Der er meget få herinde på eksperten.dk der ved hvordan man fletter ting sammen i dreamweaver mod en access database.

Det er ofte lettere og meget mere dynamisk at sætte sig ind i hvad der skal til af kode for at oprette en database forbindelse.

Der findes nogle gratis alternativer til Asp.net fra microsoft som jeg syntes du bør kaste et blik på hvis du hellere vil "drag n' drop" tingne fremfor at sætte dig ind i C# eller VB.net.

Kig på : http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
23. januar 2007 - 21:24 #2
Avatar billede fc-dong Nybegynder
24. januar 2007 - 19:18 #3
Jubiiiiiiiiiii det virker. Det var jo ganske nemt, når først man lige får den rette hjælp :-)
Du skal have rigtig mange tak for hjælpen "bojohansen" og også en tak til dig "jokkejensen"
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. januar 2007 - 23:40 #4
No Problem ;-)