Avatar billede zimmerman Nybegynder
13. januar 2007 - 18:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Denne nemmeste vej til selv at oprette hjemmeside?

Et familiemedlem af den ældre generation brænder for at kommunikere på internettet. Han er ikke noget teknisk talent, men er daglig bruger af internet, email og word.  Hvad er den nemmeste vej for ham til at publicere på internettet?

Jeg forestiller mig en enkel og brugervenlig editor (hvilke?) eller evt en blog.

Hvad vil I foreslå?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. januar 2007 - 18:12 #1
jeg vil tro det nemmeste vil være at oprette en blog på tv2, jubii eller et helt tredje sted.
Med en blog skal han ikke tænke på at sider skal uploades med Ftp, og han skal ikke lære HTML kodning.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
13. januar 2007 - 18:17 #2
Ja det lyder fornuftigt. Da det samtidig skal bruges til foreningsarbejde, er det bedst at den er så reklamefri og neutral som muligt - nogen forslag?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. januar 2007 - 18:35 #3
nej jeg kender kun til tv2 og jubii
Avatar billede coderdk Praktikant
13. januar 2007 - 19:02 #4
http://urbanblog.dk/

Det er en WordPress-blog hvor man selv har 100% kontrol over layout og design - Gratis :)
Avatar billede zimmerman Nybegynder
13. januar 2007 - 20:36 #5
lyder fint - men hvad gør man hvis man gerne vil have sin blog liggende under eget domæne navn?
Avatar billede zimmerman Nybegynder
13. januar 2007 - 20:39 #6
et problem ved urbanblog er at man bliver publiceret "mod sin vilje" i det fællessystem og url-er også en slags reklame...
Avatar billede michaeltryl Seniormester
13. januar 2007 - 20:43 #7
så kan du bruge wordpress
www.wordpresse.dk det skal du selv opsætte på din side, men jeg ttor ikke det er det store problem.
det kræver dog at du har mulighed for php og mysql
Avatar billede zimmerman Nybegynder
13. januar 2007 - 20:55 #8
jeg har surftown - skal man så selv til at ligge og rodde med sql koder mm?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. januar 2007 - 20:56 #9
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. januar 2007 - 21:21 #10
Eller "simple php blog". Det kræver ingen databaser (det er flat file) og er relativt smertefrit at sætte op: http://www.simplephpblog.com/static.php?page=static040502-230734

Eget domæne -> Så skal du købe dig et domæne.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
14. januar 2007 - 10:17 #11
Tak for gode svar! - jeg tror det trækker mod wordpres, hvorfor point går til michaeltryl og coderdk
Avatar billede coderdk Praktikant
14. januar 2007 - 17:34 #12
ok (c:
Avatar billede michaeltryl Seniormester
14. januar 2007 - 17:50 #13
svar