Avatar billede jacobzen Nybegynder
27. december 2006 - 14:48 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver man en Afspiller som på DR.DK

Hej

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp, jeg skal bruge en afspiller som de har på Dr.dk

Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig?
Avatar billede allanrbo Nybegynder
27. december 2006 - 15:01 #1
Hej,

På dr.dk ser det ud til, at de bruger Windows Media Services. Det koster mange penge.

Hvis du vil bruge noget gratis, kan du se på følgende.

Vil du streame live eller vil du blot have faste mp3 eller video-filer på dit site? Hvis du blot vil have faste filer der skal kunne afspilles fra et website, kan jeg anbefale http://musicplayer.sourceforge.net/ som jeg har haft success med. Jeg ved faktisk ikke om den også kan video, men ellers kan du helt sikkert google dig til noget lignende der kan. Alternativt kan du også bare bruge youtube.com, og embedde en video du uploader. Der er instrukser på sitet om hvordan man gør.

Hvis du derimod vil streame live selv, bliver det lidt mere avanceret. Som server kan du bruge Nullsofts Shoutcast server, som kan hentes gratis fra www.shoutcast.com . Der er også instruktioner til hvordan man kommer i gang.

Lad os høre hvad du finder ud af :-)
Avatar billede jacobzen Nybegynder
27. december 2006 - 15:14 #2
Hej Igen

Hvordan for man Media player til at virke i både FF og IE ?
Avatar billede jacobzen Nybegynder
27. december 2006 - 15:14 #3
Hej Igen

Hvordan for man Media player til at virke i både FF og IE ?
Avatar billede allanrbo Nybegynder
27. december 2006 - 15:26 #4
WMP i FF er vist lidt tricky. Der er et indlæg her http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=206213 omkring dette, hvis du virkelig insisterer på WMP. Det giver dog ikke meget mening at bruge WMP fremfor flash, med mindre man bruger Windows Media Services til at streame, ligesom DR gør.

Jeg ville hellere kigge på noget flash. Prøv at google efter
flash mp3 embedded player
eller
flash video embedded player
eller lign. Du finder masser af færdiglavede flashscripts til dette. Ellers som sagt, www.youtube.com . Det er klart det nemmeste.