Avatar billede torpedot Nybegynder
20. december 2006 - 19:35 Der er 2 kommentarer

Forbindelse mellem access database hos Cliche og dreamweaver

Hej

Mit spørgsmål ligner et spørgsmål om en DNS-less forbindelse som der tidligere har været. Jeg har problemer med at hente de data der ligger i min database selvom alle test viser at det er ok. Jeg har læst det tidligere svar og det hjalp med nogle ting, men jeg har behov for at få det skåret mere ud i pap. Jeg har derfor lavet et link med skærmkopier af de forskellige billeder jeg skal igennem for oprettelse af den DNS-less forbindelse.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide hvad der nøjagtigt skal stå i hvert felt.

mit domæne hedder www.golf-tour.dk
hos min udbyder har jeg følgende kataloger \..\html_public og \..\db

Jeg har kun WIN XP home og har derfor ikke mulighed for en local server og på den måde få forbindelse med min database.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede torpedot Nybegynder
20. december 2006 - 19:36 #1
Glemte linket med skærmkopier, men hvis i går ind på det oprettede link er der et link der hedder Help, der kan I se skærmkopierne.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
21. december 2006 - 17:51 #2
I billede 2 & 3, under 'Host Directory' skal der stå :

public_html/

Og din dsn_less connection string kan med fordel bygges op på følgende måde :

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath ("/") & "\..\db\DbNavn.mdb"