Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
18. december 2006 - 20:19 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Tooltip c#

Hvordan man laver man en tooltip funktion, når musen kører over en label feks. så kommer en lille kasse frem. Skriver i C#. Har set det i VB.NET med javascript til
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
18. december 2006 - 20:28 #2
Er det ikke almindelig GUI???
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:30 #3
Du kan anvende de almindelige c# klasse i ASP.NET
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:31 #4
ToolTip er en klasse som du så derfor burde kunne benytte på dine aspx sider.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
18. december 2006 - 20:36 #5
Kan ikke få det til at virke... Tror altså ikke det virker til web. Det plejer at være nemt til almindelig GUI. Men jeg aner ikke en klap om asp.net
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:41 #6
hvis din asp label er sådan her

<asp:label blah blah blah... så burde du kunne gøre sådan her

asp:label Tooltip="adfafad"
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:42 #7
eller sådan asp:label Tooltip='adfafad'

hvis det er enkelte '
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
18. december 2006 - 20:44 #8
Kan stadig ikke få det til det... Jeg skal have skåret det fuldstændigt ud i pap

Her det label

<asp:Label ID="lblHeadline" runat="server" Text="Tilmed Nyhedmail" ForeColor="#888585" Font-Names="OCR R Extended"></asp:Label>&nbsp;<br />
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:46 #9
<asp:Label ID="lblHeadline" runat="server" Text="Tilmed Nyhedmail" Tooltip="Hallihallo" ForeColor="#888585" Font-Names="OCR R Extended"></asp:Label>&nbsp;<br />
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
18. december 2006 - 20:48 #10
Det virker ikke
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:54 #11
<form runat="server">
      <asp:Label ID="lblHeadline" runat="server" Text="Tilmed Nyhedmail" ToolTip="Hallihallo" ForeColor="#888585" Font-Names="OCR R Extended"></asp:Label>&nbsp;<br />
    </form>
Avatar billede kalp Novice
18. december 2006 - 20:54 #12
Det burde virke.. ifølge hvad jeg kan se på
http://www.html.dk/tutorials/aspnet/lektion4.asp

men da jeg ikke har udviklingsværktøjer på denne maskine kan jeg ikke rigtige selv teste det... kan jeg dog i morgen.
Avatar billede jokkejensen Novice
18. december 2006 - 21:53 #13
hvis du vil style dine egne tooltips, skal du bruge javascript..

se på eksemplerne her :

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/index.html

Mvh
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
18. december 2006 - 22:22 #14
Her er der et eksempel i .Net 1,1 dog i vb... http://www.aspfree.com/c/a/ASP.NET/ASPNET-Custom-Server-Controls-Cute-ToolTip-Control/

Er der nogen der kan oversætte til c#
Avatar billede kalp Novice
19. december 2006 - 13:08 #15
hvorfor roder du stadig rundt med det?
jeg har fortalt hvordan man gør... nu får du et komplet eksempel.

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
      <asp:Label ID="Label1"  ToolTip="Hejsa" runat="server" Text="Label"></asp:Label>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
Avatar billede kalp Novice
19. december 2006 - 13:08 #16
det virker fint... hvis ikke det virker hos dig så vil jeg gætte på du browser siden med FireFox.... men dét er jo et helt andet problem
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
19. december 2006 - 16:52 #17
Det virker ikke det eksempel. Og jeg bruger IE6.

Men jokkejensens link gav en fin beskrivelse, til hvordan jeg kunne lave det i javascript. Så er det også også mere fleksibelt... Så smid et svar jokkejensen

Men stadig tak for hjælpen kalp, jeg fatter bare ikke hvorfor det ikke virker på min maskine
Avatar billede kalp Novice
19. december 2006 - 17:23 #18
Det gør jeg heller ikke=)
for det skal virke sådan he he =)

men selv tak:)
Avatar billede jokkejensen Novice
19. december 2006 - 23:30 #19
Kalp det er ikke hvad man definere som et tooltip - men mere en alt/title tekst noget standard i html - et tooltip designer man selv..

Alex, du laver bare din egen klasse til at håndtere de tooltips som jeg smed i toppen..

altså en let måde at implementere dem på dine kontrols - han beskriver evt også hvordan han gør på det link du sendte.

Jeg syntes vi skal dele point i mellem os alle 3.

/JJ
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
20. december 2006 - 07:30 #20
Kan man egentlig egentlig ikke lave en fil, som indeholder alle de javascript man bruger på hele siden. Og så kalde dem fra de forskellige funktioner, hvor der nu er brug for dem
Avatar billede jokkejensen Novice
20. december 2006 - 10:32 #21
jo du opretter bare en .js fil.. og inkludere den ala :

<script type="text/javascript" src="/js/default.js"></script>

Der opretter du så bare dine funktioner/objecter i.. husk IKKE at skrive <script> i den.. kun JS.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
25. januar 2007 - 11:14 #22
Jokke jensen, smid et svar. Så deler dig og kalp point
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
28. februar 2007 - 12:38 #23
Vil kalp og jokke jensen ikke have point?
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2007 - 12:48 #24
hvis min hjælp var brugbar:)