Avatar billede langkjaer Nybegynder
18. december 2006 - 16:04 Der er 14 kommentarer

Kan ikke starte computeren!!

Har brug for nogle råd.. Skal ha' lavet en vens computer, men når den skal startes op, starter den der hvor man kan vælge mellem feljsikret tilstand og alt det der. Men lige meget hvad jeg vægler genstarter den!?
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
18. december 2006 - 16:10 #1
Har du prøvet at boote den op på en XP cd? og så reparere det xp der ligger på?
Avatar billede langkjaer Nybegynder
18. december 2006 - 16:19 #2
Nej, er ikke rigtig gået igang med den.. For han har meget musik og alt muligt han helst ikke vil miste..
Avatar billede jacla Nybegynder
18. december 2006 - 16:25 #3
Har du prøvet at vælge "sidst kendt virkende konfiguration" i stedet for fejlsikret tilstand???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2006 - 17:54 #4
det kunne være at det blot er en ny strømforsyning der skal til, el. ram..O)
Avatar billede langkjaer Nybegynder
18. december 2006 - 17:58 #5
Ja, det har jeg prøvet.. prøvet alt hvad der er at vælge i mellem..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. december 2006 - 18:14 #6
er der mere end 1 ramblok, så pil den ud, el. prøv med en du ved virker.
Avatar billede kogt Nybegynder
18. december 2006 - 22:05 #7
evt tag en backup af disken, hvis muligt? og geninstaller windows..
Avatar billede langkjaer Nybegynder
19. december 2006 - 15:52 #8
Okay, vil prøve nogen a jeres råd i løbet a ugen.
Avatar billede langkjaer Nybegynder
23. december 2006 - 14:35 #9
Har prøvet med nogle andre ram, men det hjælper ikke.. andre forslag?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. december 2006 - 14:37 #10
hvad med en ny strømforsyning.?
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2006 - 14:39 #11
Ja mit forslag...!? tag mig tag mig :) hehe

kommentar --> 18/12-2006 22:05:23
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. december 2006 - 14:42 #12
lidt at svært at geninstallere, hvis den ikke starter op.
Avatar billede kogt Nybegynder
23. december 2006 - 15:04 #13
-bartfreak > ud fra hvad han har oplyst saa starter maskinen op..! men den genstarter... naar den goer klar til og starte windows... enten om det er normalt eller i fejlsikret tilstand...

Umiddelbart vil jeg tro det er software relateret... og efter at computeren inderholde vigtig data for vedkommende toer han ikke reparere XP eller formatere computeren...

langkjaer > efter min overbevisning vil jeg tage hardisken ud af din vens computer og, sikre hans data, ved at installere hans HD i din computer hvorefter du kan tage backup... naar det er gjort kan du paabegynde og geninstallere XP paa ny...

Hvis det ikke virker saa kan du begynde og fejlfinde computeren fx proev med ny eller en anden stroemforsyning som -bartfreak skriver
Avatar billede langkjaer Nybegynder
24. december 2006 - 13:52 #14
okay, det vil jeg prøve.. glædig jul alle sammen..