Avatar billede pnr Nybegynder
14. december 2006 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan disabler jeg en userkontrol helt

Jeg har 2 userkontroller på en side men der er kun en af dem der skal vises af gangen, til det har jeg brugt visible="true" og visible="false". Problemet er at page_load også bliver kørt på den userkontrol der er sat til visible="false", det medføre en fejl da det er står i page_load kun må eksikveres når userkontrollen er visible="true".

Hvad er løsningen på det?
Avatar billede thrytter Nybegynder
14. december 2006 - 11:22 #1
Du  kan evt. oprette en privat variabel i dine UserController, som du v.hj.a. Property kan tildele en værdi fra siden.

Eks. en boolean som tildeles true / false, alt efter om UserControllen skal vises eller om bestemt kode må afvikles.

I page_load kan du derefter tjekke værdien af denne variabel, og evt. udføre en "Exit Sub" hvis koden ikke må udføres.

Bare et hurtigt forslag.
Avatar billede pnr Nybegynder
14. december 2006 - 11:46 #2
Hej thrytter, tak for dit svar, men det må kunne gøre pænere. Er der ikke noget ala page_load i en userkontrol som kun bliver kaldt når den vises?
Avatar billede thrytter Nybegynder
14. december 2006 - 12:08 #3
Prøv at indsætte flg. kode i UserControllens page_load

If Not Me.Visible Then
  Exit Sub
End If
Avatar billede pnr Nybegynder
15. december 2006 - 14:15 #4
Ja ok det virker :-)

Tak for hjælpen...