Avatar billede jpi Mester
09. december 2006 - 19:07 Der er 1 løsning

Wizardcontrol og validatecontroller

Jeg har en wizard-control, og i de forskellige steps er der forskellige validate-controller.

Hvordan får man validate-controllerne til kun at virke hvis man trykker fremad i wizarden men ikke tilbage.

Hvis man i step 1 har lavet et valg, som man ikke kan forene med et andet valg man skal træffe i step 2 kan man ikke gå tilbage til step 1, hvis man har sørget for at valget i step 2 var obligatorisk.

Lidt mere konkret: I step 1 vælger man en dato. I step 2 vælger man et sted. Hvis det sted man vil hen ikke er muligt for den givne dato skal man tilbage til step 1 og vælge en ny dato. For at være sikker på at man ikke sproinger videre til step 3 uden at vælge et sted er der sat en validator på step 2 der validerer at man har valgt et sted for at kunne komme videre til step 3. Men denne validator forhindrer nu at man kan komme tilbage til step 1 uden at have valgt et sted.

SDpørgsmålet er så: Hvordan får man validate-controllerne til kun at virke hvis man trykker fremad i wizarden men ikke tilbage, eller tilbageknappen til ikke at starte validering ?

Håber det er forståeligt... ;-)
Avatar billede jpi Mester
09. december 2006 - 20:51 #1
Glem spørgsmålet. HVis du trykker på tilbageknapperne så virker det, men hvis du bruger side-bar virker det ikke. Det er godt nok med tilbageknapperne.