Avatar billede thomasabcd Nybegynder
29. november 2006 - 09:46 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Miste placering i Google

Jeg er ved at opdatere mit website, og vil i den forbindelse lukke sitet ned et par uger og istedet lave én enkelt forside, hvor folk kan tilmelde sig en mailingliste så de kan få en mail, når sitet er på plads igen. Nogle af mine undersider er registreret i Google og der kommer en 30-40 unikke brugere ind på sitet om dagen via Google. Hvis folk kommer ind ad den vej, vil jeg lede dem over på forsiden. Hvis jeg gør det, mister jeg så min placering i Google? ... og hvis ja, er der noget, jeg kan gøre for at undgå det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. november 2006 - 10:11 #1
Det er altid en udfordring at ændre tingene på sit web site og jo mere markant du laver ændringerne jo større udsving vil du opleve. mit råd er følgende:

- undlad virkelig markante ting som at fjerne sider der er optaget
- lav ændringerne som en udrulning, hvor du beholder filnavne og så meget at title tagsne som muligt, men ændre på design og indhold.
- hvis du vil fjerne sider, så gør det på dem måde at du på den side der skal fjernes først markant linker til den nye placering og efter et par måneder 301 redirecter

Når du nu ændre dit sit, så bør du tilføje indhold hvis det overhoved er muligt. Google har ikke noget imod et sigt der udvikler sig positivt og får mere indhold. Google bryder sig ikke om sites der fjerner ting eller ændre så markant at det ser ud som gammelt indhold er fjernet
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. november 2006 - 11:27 #2
Det var dog direkte en tosset ide at "lukke siden" det er jo ikke nogen butik hvor der går håndværkere og forhindre kunderne i at komme til varene! Forstår ikke folks trang til at "lukke" websites. Hvis jeg ser en side være lukket når jeg skal bruge den finder jeg et andet sted at få mine informationer fra og kommer ikke igen til den side.

Lav din nye side som en undermappe og lad de gamle dokumenter med indhold ligge. Lav herefter en javascript redirect til de nye sider(med samme indhold...ellers bryder du retningslinierne for de fleste søgemaskiner) på den måde beholder du din rating og din trafik.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
04. december 2006 - 22:41 #3
Takker for indspark....