Avatar billede imran Nybegynder
25. november 2006 - 21:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Google Adsense

Hej Eksperter
Jeg har her på det sidste siddet og tænkt lidt over at starte et nyt site. Sitet skal konkurrere med de eksisterende datingsite og er tiltænkt de unge(14-20 årige. Jeg havde tænkt mig at sitet skulle være gratis at anvende(i hvert fald i starten!).Men jeg har siddet og spekuleret lidt over muligheden for at tjene penge på annoncer, og i den forbindelse ville jeg gerne høre jer om i har nogen erfaringer med Google Adsense? Jeg har læst lidt omkring konceptet, men forstår ikke lige helt hvordan det virker, og hvor stor indtjeningspotentialet egentlig er? Vil virkelig gerne høre hvis nogen af jer har erfaringer med det?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede datasource Nybegynder
25. november 2006 - 22:10 #1
Her er en god artikel om det: http://www.eksperten.dk/artikler/982

Mine egne erfaringer med Google AdSense siger helt klart at det er en god løsning.
Det fungerer godt, og mulighederne for at tjene penge er gode.
Avatar billede apo Praktikant
25. november 2006 - 22:32 #2
Jeg er så ikke udpræget begejstret for Adsense. For mit vedkommende er det for vanskeligt, at få vist annoncer fra relaterede annoncører på mine sider - også selv om jeg har forsøgt med de værktøjer, som Adsense stiller til rådighed i forbindelse med kontoen. De tilgængelige muligheder for præcisering af annoncerne (og udelukkelse af uønskede annoncer) er stadigt for ringe efter min mening.

Jeg har ikke tjent ret meget, og ville formentligt have flere penge ved, at bruge den tid som jeg til dato har brugt på at optimere mine sider til Adsense, på andre ting.

Min manglende succes med Adsense skyldes måske, at jeg ikke er parat til at gå på kompromis med kvaliteten af indholdet på mine sider for at 'please' Adsense - Jeg vil ikke opbygge mit indhold efter hvordan Adsense mener, at jeg skal gøre det.

Jeg laver indhold og sider til mine besøgende, ikke til Adsense.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. november 2006 - 22:40 #3
Adsense er, eller rettere kan blive, en udemærket forretning, hvis du er parat til at sætte dig ind i tingene, men jeg tror at en dating side ejner sig mindre godt til adsense. For det første er emnet ikke produktorienteret, forstået på den måde at brugerne vil være motiveret til at følge links til annoncer der passer til sidens emne og for det andet fordi det bliver svært for google at fastligge sitets tema (andet end dating).

Et site der f.eks. handler om sejlsport, vil let kunne identificeres som sådan og ville kunne tiltrække sejler orienterede annoncer, som brugerne, der jo interesserer sig for sejlas, ville være motiverede til at klikke på, men et dating site ved jeg ikke
Avatar billede giang Nybegynder
27. november 2006 - 11:01 #4
Se evt. http://www.dansearch.dk/about2.html for at finde ud af om AdSense er relevant for dit website.