Avatar billede filmeditor Praktikant
24. november 2006 - 19:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ændre HD størrelse

Hvordan kan jeg ændre størrelsen på mit c: drev?

Jeg har installeret vista og fandt ud af at den brugte lidt mere plads end jeg troede. Jeg kan ikke ændre min hd hvor jeg har lavet to partitioner, c og d.
Har prøvet partition magic men kan kun ændre D: og så kommer der en partition ekstra. Skal bare have strukket C: en gb eller to.

Mvh. Paul
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2006 - 19:17 #1
Hvis D er en del af din harddisk hvor C ligger på, kan du:
Lave D mindre hen mod C (Når du kigger på PM skærmen) nu kan du strække C til ønsket størrelse.
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. november 2006 - 19:33 #2
når jeg ser på c partitionen i PM, så kan jeg foresten se at der står nogle spørgsmålstegn, hvor på d partition der står bare det som jeg har kaldt drevet for. (second drive)
Kan det mon skyldes at pm programmet ikke understøtter vista da jeg før har brugt det til xp?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2006 - 19:39 #3
Ja - mener ikke Vista er fuldt understøttet i PM endnu.
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. november 2006 - 19:49 #4
findes der andre?
Avatar billede filmeditor Praktikant
24. november 2006 - 19:50 #5
...programmer der kan klare det, og som understøtter wista tænkte jeg???
Avatar billede gratis Nybegynder
26. november 2006 - 14:31 #6
der er i Diskmanagemet via et højreklik på disken en funktion der hedder "Shrink Volume" og "Extend Volume" har ikke selv prøvet at bruge det, her er et billed af det
http://img84.imageshack.us/img84/8711/shrinkvolumetq7.jpg
I Windows hjælp skriver du, Can I repartition my hard disk? og for en forklaring.
Avatar billede filmeditor Praktikant
26. november 2006 - 14:39 #7
Hey gratis.

Jeg har faktisk fået det gjordt, bare på en anden måde. Jeg geninstallerede xp og kørte partition magic. Så mergede jeg bare mit c og d drev, og geninstallerede vista. Så nu har jeg mere plads, selvom jeg måtte gå den vej.

Men tak for hjælpen allesammen.
Den der først svarer får point, eller hvis i selv synes at jeg bare render med pointene selv??
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2006 - 14:49 #8
Nup dem selv :=)
Avatar billede gratis Nybegynder
26. november 2006 - 14:51 #9
jep, rend med dem :o)
Avatar billede filmeditor Praktikant
26. november 2006 - 14:53 #10
Det gør jeg bare