Avatar billede mashh Nybegynder
21. november 2006 - 10:06 Der er 3 kommentarer

behandle tabel i golive

Hej.

Jeg er ved at hjælpe min kæreste med golive til en eksamensopgave og står nu med et problem. Når vi har lavet en tabel og har skrevet en tekst inde i den vil vi gerne når musen kører hen over teksten, at grundfarven inde i tabelfeltet med teksten skifter farve. Jeg har fået af vide at der skal bruges css.

Håber der er en som kan hjælpe.
Hilsen Martin
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
21. november 2006 - 10:11 #1
du kunne prøve med <td id="farve_test" onmouseover="document.getElementById('farve_test').style.background='#00F'" onmouseout="document.getElementById('farve_test').style.background='#000'">
det kunne muligvis laves mere elegant, men det skulle virke
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2006 - 15:03 #2
<ole>

F.eks:
    <td onmouseover="this.style.background='#00F'" onmouseout="this.style.background='#000'">

/mvh
</bole>
Avatar billede mashh Nybegynder
27. november 2006 - 21:08 #3
Jeg takker for svaret. Det hjalp.