Avatar billede lekkim7 Nybegynder
20. november 2006 - 18:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vandmærke

Hvordan indsætter jeg et billede som vandmærke i word?
Avatar billede mugs Novice
20. november 2006 - 18:45 #1
Tilføje en baggrund eller et vandmærke
Baggrunde kan kun ses i Weblayoutvisning og udskrives ikke. Vandmærker kan også ses på udskrevne dokumenter.

Føje en baggrundsfarve eller struktur til en Webside, et onlinedokument eller en e-mail

Peg på Baggrund i menuen Formater.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på den ønskede farve.

Klik på Flere farver for at få vist flere farvemuligheder.

Klik på Effekter for at ændre eller tilføje specielle effekter, f.eks. gradueringsfyld, struktur eller mønstre.

Marker eventuelle andre indstillinger.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet  og derefter klikke på indstillingen.

Indsætte et vandmærke, der skal udskrives i et dokument

Peg på Baggrund i menuen Formater, og klik derefter på Trykt vandmærke.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Klik på Billedvandmærke og derefter på Vælg billede, hvis du vil indsætte et billede som et vandmærke. Marker det ønskede billede, og klik derefter på Indsæt.

Klik på Tekstvandmærke, hvis du vil indsætte et tekstvandmærke, og marker eller indtast derefter den ønskede tekst.

Marker eventuelle andre indstillinger, du vil bruge, og klik på Anvend.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet  og derefter klikke på indstillingen.

Hvis du vil se, hvordan vandmærket vil se ud på udskriften, skal du bruge visning af udskriftslayout.
Tip!

Hvis du vil bruge et objekt, f.eks. en autofigur, som vandmærke, kan du indsætte det manuelt i dokumentets sidehoved. Du kan ikke bruge dialogboksen Trykt vandmærke til at styre disse indstillinger.

Bemærk!  Hvis du vil tilføje et tema, der omfatter dokumentbaggrunde, designelementer og farveskemaer, skal du bruge kommandoen Temaer i menuen Formater.
Avatar billede lekkim7 Nybegynder
21. november 2006 - 17:57 #2
Tak for besvarelsen